Renault dla bezpieczeństwa
Renault zaprasza wszystkie szkoły podstawowe do udziału w piątej edycji konkursu "Bezpieczeństwo dla wszystkich". W tym roku temat konkursu brzmi: "Bezpieczeństwo na drodze to sprawa rodziny".
Na laureatów - autorów 70 najlepszych prac, czekają nagrody. Zdobywcy pierwszego miejsca pojadą na międzynarodowy finał konkursu do Paryża i przeżyją z Renault trzydniową przygodę w Disneylandzie. Prace konkursowe będą także wykorzystane do zorganizowania akcji plakatowej, promującej bezpieczeństwo. Finaliści rozwieszą plakaty w szkołach i ich okolicach a dealerzy Renault przygotują w swoich salonach wystawy prac dzieci.
Wszyscy musimy troszczyć się o bezpieczeństwo
Celem piątej edycji międzynarodowego konkursu Renault jest uwrażliwienie, za pośrednictwem dzieci, całej rodziny na kwestie bezpieczeństwa na drodze. Dzięki zaangażowaniu wszystkich uczestników ruchu drogowego, poruszanie się po ulicach będzie bezpieczne i przyjemne.
Zarówno konkurs, jak i cała akcja "Bezpieczeństwo dla wszystkich" zachęcają dzieci do przedstawiania własnych pomysłów i rozwiązań, dzięki którym można polepszyć sytuację na polskich drogach. "Sposoby postrzegania przez dzieci problemów związanych z bezpieczeństwem i pomysły na ich rozwiązanie są niezwykle ciekawe. W zeszłym roku jury konkursu wybierało prace finałowe spośród ponad 1700 nadesłanych plakatów. To było bardzo trudne zadanie, bo wszystkie plakaty wnosiły ważne przesłania" - powiedział Grzegorz Telecki z Renault Polska. "Prace uczniów w wyjątkowy sposób przemawiają do nas - dorosłych. Mamy nadzieję, że poprzez udział w konkursie już po raz piąty uda nam się zachęcić dzieci do konkretnych działań. Liczymy także na to, że w poprawę bezpieczeństwa na drodze, dzięki dzieciom, zaangażują się całe rodziny. Dlatego serdecznie zapraszamy wszystkie klasy ze szkół podstawowych do udziału w konkursie".
Praca konkursowa
Praca klasy polega na wykonaniu plakatu dotyczącego przyjemnego i bezpiecznego przemieszczania się po drodze z rodziną. Plakat musi mieć format A3 lub większy i musi być opatrzony hasłem, które będzie oddawało ideę pracy plastycznej.
Hasło musi być proste, krótkie, łatwe do zapamiętania i zawierać w sobie wszystkie treści, które dzieci chcą przekazać. Tekst może być humorystyczny lub rymowany. Ważne, by w haśle podkreślać formę "my", wskazującą na zachowania grupowe, bo "Bezpieczeństwo to sprawa całej rodziny!", nie tylko pojedynczych uczestników.
Ilustracja musi ściśle wiązać się z hasłem i stanowić objaśnienie tekstu. Plakat powinien przyciągać wzrok i być zrozumiały na pierwszy rzut oka.
Każdy plakat musi być opatrzony logiem akcji "Bezpieczeństwo dla wszystkich" - charakterystycznym ludzikiem.
Przy wykonaniu plakatu uczniowie mogą pracować w grupach. Wykonując prace dzieci odpowiadają sobie na wiele ważnych pytań dotyczących bezpiecznego i odpowiedzialnego poruszania się.
Wybór plakatu na konkurs
Najciekawszą pracę wybiera cała klasa. Do oglądania prac uczniowie mogą zaprosić również swoich rodziców. Dyskusje na temat bezpieczeństwa między uczniami, nauczycielami i rodzicami są mile widziane. Każda grupa przedstawia swoją pracę i ją objaśnia. Wybór plakatu zgłoszonego do konkursu odbywa się drogą głosowania. Klasa może zaproponować maksymalnie trzy plakaty, ale jury może zakwalifikować do oceny tylko jeden.
Przebieg konkursu
W konkursie może uczestniczyć każda klasa ze szkoły podstawowej. Termin nadsyłania prac mija 3 marca 2005. Prace należy przysyłać na adres: Agencja Allegro,
ul. Próchnika 8A, 01-585 Warszawa, podając na odwrocie nazwę, telefon i adres szkoły oraz nazwisko nauczyciela i nazwę klasy.
Z nadesłanych prac jury wybierze 70 najlepszych plakatów. Spośród nich wybranych zostanie 7 najlepszych prac. Ich autorzy spotkają się na imprezie finałowej
20 kwietnia 2005 r., podczas której wyłoniona zostanie zwycięska klasa. Jej twórcy wezmą udział w międzynarodowym finale, który odbędzie się w Paryżu w czerwcu 2005 r.
Atrakcyjne nagrody
Nagrodą dla zwycięskiej klasy będzie, podobnie jak w latach ubiegłych, udział w międzynarodowym finale konkursu w paryskim Disneylandzie! W bajkowym świecie dzieci spędzą z Renault trzy dni. Czeka tam na nich wiele niespodzianek i atrakcji. Są też nagrody pocieszenia. Dla pierwszych 7 klas nagrodą będzie udział w imprezie na finałach krajowych konkursu w Warszawie. Klasy, które zajmą w konkursie miejsca od 2. do 7., otrzymają praktyczne upominki od Renault (elementy odblaskowe, plecaki, długopisy itd.). Dla klas, które zdobędą od 8. do 70. miejsca Renault przygotuje elementy odblaskowe dla każdego ucznia.
Akcja plakatowa w szkołach i salonach dealerów Renault
Renault zapewni reprodukcję 7 finałowych plakatów w nakładzie 50 egzemplarzy każdy. Tak jak w poprzedniej edycji konkursu, plakaty posłużą do zorganizowania kampanii plakatowej na terenie szkół finalistów, innych szkół, urzędów, przedszkoli itd. W ten sposób przesłania wymyślone przez dzieci dotrą do większej liczby osób. Będą je mogły oglądać całe rodziny.
Ponadto spośród wszystkich nadesłanych do konkursu prac wybrana zostanie pula plakatów, z których dealerzy Renault zorganizują wystawy w swoich salonach. W tym roku ekspozycje prac dzieci biorących udział w poprzedniej edycji konkursu nie tylko stanowiły znakomitą ozdobę salonów, ale też w szczególny sposób zwracały uwagę klientów na zagadnienia dotyczące bezpiecznych zachowań na drodze.
Konkurs - nieodłączny element akcji
Konkurs firmy Renault jest organizowany co roku i jest nieodłącznym elementem akcji "Bezpieczeństwo dla wszystkich". Warto dodać, że w tym roku program "Bezpieczeństwo dla wszystkich" jest realizowany w 5000 klasach z 1 614 szkół i obejmuje łącznie 120 000 dzieci. Podsumowując: edycje 1-5 obejmują łącznie aż 440 000 dzieci z 3 884 szkół i 18 330 klas a program jest obecny w 1575 miastach i wsiach całej Polski!