5 gwiazdek aurisa i roomstera

Pod wpływem niezależnej europejskiej organizacji EuroNCAP hiszpański producent samochodów Seat zamierza przywrócić do standardowego wyposażenia leona "piszczałkę" przypominającą o konieczności zapięcia pasów.

Przypominamy, że leon po testach przeprowadzonych w listopadzie otrzymał wynik czterech gwiazdek. Wówczas urządzenie to należało do wyposażenia seryjnego, co miało wpływ na ilość otrzymanych punktów.

Reklama

Dzisiaj, Euro NCAP opublikowało wyniki kolejnych crash-testów. Tym razem, badaniom poddano aż cztery samochody: toyotę auris, skodę roomster, kie magentis i hyundaia santa fe.

Dwa z testowanych aut otrzymały najwyższy możliwy wynik - pięciu gwiazdek. Do tego elitarnego grona trafiły skoda roomster i nowy model toyoty - auris.

Testy ujawniły jednak słabość roomstera. W czasie zderzenia czołowego na poważne uszkodzenia narażone były, źle poprowadzone, przewody instalacji elektrycznej doprowadzające zasilanie od akumulatora. W wyniku uszkodzenia przewodów, doszło do strat energii elektrycznej i nie zadziałały pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Inżynierowie ze Skody postanowili rozwiązać ten problem przez dodanie do standardowego wyposażenia specjalnych osłon mających chronić kable, zaproponowano również modyfikację instalacji elektrycznej, tak by nawet w wyniku uszkodzenia przewodów napinacze pasów zadziałały poprawnie. Po dokonaniu przez Skodę poprawek, EuroNCAP zgodziła się powtórzyć test. Ponownie doszło do uszkodzenia przewodów, jednak inne poczynione modyfikacje zapewniły prawidłowe działanie napinaczy. Ostateczny wynik 5 gwiazdek za ochronę dorosłych, 4 gwiazdki za ochronę dzieci oraz 2 gwiazdki w zderzeniu z pieszym to jeden z lepszych wyników samochodów w tej klasie. Skoda nie planuje jednak dokonywania poprawek w samochodach już sprzedanych.

Specjaliści EuroNCAP nie mieli natomiast większych zastrzeżeń do toyoty auris. Samochód prócz pięciu gwiazdek za ochronę osób dorosłych otrzymał cztery gwiazdki w kategorii ochrona dzieci i aż trzy w zderzeniu z pieszym. 9 poduszek powietrznych, system ISOFIX i mocna konstrukcja przyczyniły się do uzyskania dobrego wyniku. Auris otrzymał również najwyższe wyniki w bocznym teście "słupa".

Nieco gorzej wypadły konstrukcje koreańskie. Kia Magentis uzyskała wynik 4 gwiazdek za ochronę dorosłych, 3 za ochronę dzieci i jedną gwiazdkę w zderzeniu z pieszym.

Terenówce Hyundaia przyznano po cztery gwiazdki za ochronę dorosłych i dzieci, ale wynik testu na zderzenie z pieszym nie napawa optymizmem. Santa Fe nie przyznano w tej kategorii ani jednej gwiazdki.

Dowiedz się więcej na temat: uszkodzenia | gwiazdki

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje