Używany Peugeot 206 CC (2000-2007)

Oto pierwszy popularny kabriolet z metalowym dachem składanym elektrycznie: Peugeot 206 Coupe-Cabrio.

Ten francuski samochód idealnie nadaje się do jazdy w mieście - jest mały, zwinny i zwrotny. Jego wygląd może być jednak łudzący. Po naciśnięciu jednego przełącznika, ze zgrabnego coupe w niespełna pół minuty zmienia się w zadziorny kabriolet. Chowany sztywny dach nie jest może tak estetyczny, jak ten z materiału, ale za to praktyczniejszy. Auto z powodzeniem można eksploatować również zimą.

Z tyłu miejsca są raczej symboliczne. Ten model przeznaczony jest teoretycznie dla czterech osób, ale wygodnie będą podróżować nim tylko dwie, chyba że pozostałe dwie są dziećmi. Bagażnik przy rozłożonym dachu jest wystarczający (410 l), a nawet dużo obszerniejszy niż w wersji hatchback. Niestety przy transformacji z coupe w cabrio niknie on prawie całkowicie (175 l).

Reklama

Do wyboru są trzy silniki. Najmniejszy 1.6/110 KM przy dość dużej masie auta wystarcza do sprawnej jazdy po mieście. Odmiana 2.0/136 KM naprawdę żwawa i pozwala na szybką jazdę, natomiast 1.6 HDi/109 KM to wersja dla oszczędnych.

W trakcie eksploatacji pojazdu należy zwrócić uwagę na dosyć delikatne zawieszenie oraz często pojawiający się problem wadliwych przełączników zespolonych (zwłaszcza egzemplarze wyprodukowane po roku 2001). Jakość plastikowych elementów we wnętrzu nie zachwyca, a złożony dach poskrzypuje podczas jazdy.

Praca skrzyni biegów jest dosyć głośna. Zdarza się, że wsteczny bieg wchodzi opornie, jednak można się do tego przyzwyczaić. Prawie każdy powypadkowy 206 CC przy choćby lekko naruszonej geometrii jest nieprecyzyjnie spasowany, skutkiem czego są kłopoty ze szczelnością dachu. Elementy takie jak pompa, sterownik, czy mechanizmy podnoszące dach należą do bardzo drogich i często ich wymiana jest nieopłacalna. Przykładowo, mechanizm zamka bagażnika ze stelażem to koszt ok. 3500 zł.

Najtańszy model z początku produkcji można kupić już za niecałe 14 tys. zł. Modele po face liftingu z 2003 r. są lepiej dopracowane zarówno wizualnie, jak i mechanicznie, a ich cena waha się w przedziale 15-25 tys. zł.

Peugeot 206 CC (2000-2007) - podsumowanie

To idealny samochód do miasta i na letnie wypady dla dwojga osób z niewielkim bagażem. Jednak dzięki blaszanemu dachowi można je z powodzeniem użytkować także w zimie. Traci punkty za niezbyt dobrą instalację elektryczną i słabą skrzynię biegów. Uwaga na egzemplarze powypadkowe - raz naruszona, niezbyt sztywna karoseria zawsze będzie sprawiać problemy!

Peugeot 206 CC: historia modelu
2000:
pierwsze 206 CC opuszczają fabryki.
2001: lifting obejmujący instalację elektryczną.
2003: lifting wizualny (zmienione grill, tylne lampy i inne detale).
2005: premiera CC 1.6 HDi.
2007: prezentacja następcy: 207 CC.

Peugeot 206 CC: typowe usterki i problemy

  • Ciężko pracująca, hacząca skrzynia biegów.
  • Awarie przełączników zespolonych we wnętrzu (manetki, przyciski).
  • Wybite zawieszenie.
  • Nieszczelności karoserii.


Peugeot 206 CC: plusy

  • Sztywny dach ułatwia eksploatację zimą.
  • Udane silniki.


Peugeot 206 CC: minusy

  • Bardzo mało miejsca na tylnej kanapie
  • Niewielki bagażnik.

Dane techniczne: Peugeot 206 CC (2000-2007)

Wersja1.6 16V2.0 16V1.6 HDi
Silnikbenzynowybenzynowyturbodiesel
Pojemność skokowa1587 cm31997 cm31560 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna110 KM136 KM109 KM
Maksymalny moment obrotowy147 Nm190 Nm240 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna195 km/h210 km/h190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s9,3 s9,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km7,08,05,0

Tekst: Karina Gajdowska, zdjęcia: Rafał Andrzejewski

Używany Peugeot 607 (1999-2010) - OPINIE

Używane: Renault Laguna Coupe, Peugeot 407 Coupe - OPINIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy