Używany Ford Fiesta (2001-2008)

To niepozorny, ale udany model. Ma dobre właściwości jezdne, a w gamie znajdują się atrakcyjne silniki benzynowe i wysokoprężne.


Funkcjonalność, osiągi, wyposażenie

Niezły samochód w atrakcyjnej cenie. Gamę tworzą dwa modele - 3d oraz 5d. Pod względem przestronności wnętrza Fiesta ustępuje rywalom, ale do codziennej eksploatacji przez jedną lub dwie osoby nadaje się znakomicie. Kosztem ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, konstruktorzy wygospodarowali dość duży bagażnik. Warto dopłacić za model po liftingu. Ma nie tylko zmodernizowane nadwozie, ale także ładniejszą deskę rozdzielczą. W gamie silnikowej, tak jak w poprzedniej generacji modelu, polecamy benzynowy silnik 1.25 (to optymalne źródło napędu) i odradzamy jednostkę 1.3 (jest przestarzała). Atrakcyjnym wyborem są diesle: 1.4 TDCi oraz 1.6 TDCi. To oszczędne i trwałe silniki znane z małych modeli Citroena i Peugeota.

Reklama

Awaryjność, koszty, rynek

Fiesta jest samochodem trwałym. Należy docenić jej znacznie lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż w poprzedniej generacji modelu. Zawieszenie nie sprawia większych problemów i okazuje się tanie w naprawach. Najbardziej niezawodne silniki to oczywiście 1.25 oraz jego mocniejsze odmiany - 1.4 i 1.6. Ich jedynym manka mankamentem jest fakt, że nie przepadają za instalacjami LPG. Na diesle także nie można narzekać - mimo swoich niewielkich wad, takich jak np. zużycie podkładek pod wtryskiwaczami (objawem jest zapach spalin w kabinie, koszt naprawy to ok. 600 zł) nie sprawiają większych problemów eksploatacyjnych. Na rynku wtórnym ta generacja modelu Fiesty jest bardzo popularna. Najlepiej wyposażone wersje są oznaczone jako Ghia, ale nie brakuje modeli w tańszych specyfikacjach, które i tak mają to co niezbędne, czyli wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz klimatyzację.

Ford Fiesta (2001-2008) - podsumowanie

Biorąc pod uwagę relację ceny do oferowanej wartości Fiesta to bardzo dobry wybór. Zwłaszcza, jeśli ktoś ma ograniczony budżet.

  • długość/szerokość/wysokość: 392/168/147 cm
  • rozstaw osi: 249 cm
  • pojemność bagażnika: 268-945 l


Ford Fiesta: historia modelu:

2001: prezentacja opisywanej generacji Fiesty.
2002: gamę uzupełnia podwyższony model Fusion.
2005: lifting modelu.
2008: nowa generacja modelu.

O typowych usterkach, plusach i minusach Fiesty przeczytasz w najnowszym Poradniku Kupującego Używane "Motoru". Znajdziesz tam opisy 87 modeli samochodów w trzech kategoriach cenowych: 5, 10 i 15 tys. zł. To kompendium wiedzy niezbędne przy wyborze używanego auta - do kupienia w kioskach i salonikach prasowych za 9,99 zł.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE

SilnikMocZużycie paliwaNaszym zdaniem
Benzynowy1.2575 KM6,5 l/100 kmNajbardziej popularny silnik na rynku.
1.370 KM7,2 l/100 kmWyjątkowo przestarzały, nie polecamy go.
1.480 KM6,8 l/100 kmTechniczny krewniak 1.25, udana konstrukcja.
1.6100 KM7,0 l/100 kmW tej wersji Fiesta ma sportowe osiągi.
Diesla1.4 TDCi68 KM5,5 l/100 kmBardzo oszczędny i zaskakująco trwały.
1.6 TDCi90 KM5,5 l/100 kmŚwietny, ale droższy w naprawach niż 1.4 TDCi.

Przewodnik po silnikach Forda - OPINIE

W "Motorze" z 26 marca 1989 r. prezentacja najnowszej generacji Forda Fiesty

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy