Toyota Prius+ Prestige - test

Toyota Prius+ jest większa od zwykłego Priusa i może pomieścić siedmiu pasażerów. Kosztuje jednak bardzo dużo i ma niezbyt ustawny bagażnik.

Toyota rozszerza gamę modeli z linii Prius (obejmującej dotąd hybrydę Prius, i Priusa plug-in, czyli z możliwością ładowania) o siedmioosobowego minivana o nazwie Prius+. Nowy model jest dłuższy, szerszy, wyższy i ma większy rozstaw osi niż Prius.

Dzięki przeniesieniu akumulatorów spod podłogi bagażnika (tam ma je Prius) pomiędzy fotele przednie można było w Priusie+ zamontować siedzenia trzeciego rzędu.

Funkcjonalność kabiny pasażerskiej jest dużo większa niż w zwykłym Priusie. W drugim rzędzie umieszczono trzy oddzielne fotele, które można przesuwać, pochylać ich oparcia i składać na płasko. Dzięki wydłużonemu o 8 cm rozstawowi osi i znacznej szerokości kabiny, trzy dorosłe, niezbyt korpulentne osoby bez problemu odbędą nawet dość długą podróż. W fotelach trzeciego rzędu w miarę komfortowo poczują się tylko niscy pasażerowie.

Reklama

Uszczęśliwianie na siłę

Siedzenia w bagażniku zajmują sporo miejsca. Roletę zamontowano nisko i pod nią zmieszczą się przedmioty o wysokości do 36 cm (dla porównania w Fordzie Grand C-Max - 49 cm). Pojemność bagażnika do rolety, przy pięciu miejscach siedzących, wynosi 505 l, ale w tym zawiera się 60 l schowka pod podłogą. Standardowa pojemność to zatem 445 l - niezbyt dużo jak na auto tej wielkości. Ustawianie bagaży utrudniają spore nadkola, a pakowanie po dach (poj. wynosi 784 l) - brak siatki oddzielającej przestrzeń ładunkową od kabiny.

Gdyby trzeci rząd siedzeń był opcjonalny, a nie seryjny we wszystkich wersjach, można by się zdecydować albo na auto 7-osobowe, albo 5-osbowe, ale z bardzo pojemnym bagażnikiem. Szkoda, że Toyota nie daje takiego wyboru. Bagażnik można za to bardzo łatwo powiększyć, a w schowku pod podłogą umieścić nieużywaną w danej chwili roletę.

Kierowca polubi Priusa+

Deska rozdzielcza ma zupełnie inny wygląd niż w Priusie. Kierowca musi się przyzwyczaić jedynie do nietypowego sterowania klimatyzacją, za pomocą jednego, wielofunkcyjnego pokrętła. Poza tym raczej nic go nie zaskoczy. Miejsca z przodu jest mnóstwo, a fotele są naprawdę wygodne.

Prius+ (tak jak Prius) ma napęd spalinowo-eletryczny o mocy 136 KM. To wystarcza do spokojnej jazdy, ale obciążony samochód przy większych prędkościach, np. na autostradzie, nie grzeszy dynamiką. Kierowca może zdecydować się na jeden z 4 trybów pracy napędu. Normal (ustawiony fabrycznie, nie wybiera się go przyciskiem), EV, ECO i PWR. Spokojna, ale nie ślamazarna jazda w trybie ECO ma sporo sensu, bo tak często jak tylko się da (do 70 km/h) auto porusza się zasilane tylko prądem. W efekcie można zaoszczędzić sporo paliwa. W mieście udało się np. obniżyć zużycie o ok. 1,5 l/100 km w porównaniu do normalnego stylu prowadzenia.

Prius kontra Prius+

Zwykły Prius może pomieścić 5, a nie 7 osób jak Prius+. Jest napędzany przez taki sam układ hybrydowy, ale waży od 125 do 145 kg mniej (w zależności od wersji). Dzięki temu ma lepsze osiągi: od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,4 s i uzyskuje maksymalnie 180 km/h.

Dane techniczne: Toyota Prius+ Prestige

Silnikbenzynowy + elektryczny
Pojemność skokowa1798 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Układpoprzeczny
Zasilaniewtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna (benzynowy)99 KM/5200
Moc maksymalna (elektryczny)80 KM
Maks. moment obr. (benzynowy)142 Nm/4000
Maks. moment obr. (elektryczny)207 Nm
Napędprzedni
Skrzynia biegówbezstopniowa (CVT)
Hamulce (przód/tył)tarczowe went./tarcz.
Masa/ładowność1565/550 kg
Średnica zawracania11,8 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)200/1750 l
Pojemność zbiornika paliwa45 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)462/178/158 cm
Rozstaw osi278 cm
Opony215/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)4,3/4,3/4,4
Emisja dwutlenku węgla101 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)42,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)41,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h67,1 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)7,5/6,4
Cena wersji podstawowej*129 000 zł
Cena158 000 zł
*pomiar na oponach zimowych, przy temp. 1°C; **z tym samym silnikiem

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała

Toyota Prius Prestige - TEST

Toyota Yaris 100 Dynamic - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy