Mini Countryman Cooper SD ALL4 - test

Funkcjonalne nadwozie, obszerny bagażnik, a także mocny diesel. Countryman mini jest tylko z nazwy.

Jeszcze do niedawna marka Mini kojarzona była z produkcją małych, miejskich aut dla indywidualistów. Od pewnego czasu wizerunek ten zaczyna ulegać zmianie - w 2007 roku do salonów trafiło nietypowe kombi, model Clubman, a w 2010 r. do sprzedaży wprowadzono miejskiego crossovera - Countrymana. Auto ma pięciodrzwiowe nadwozie i na tyle obszerną kabinę, że bez trudu zmieszczą się w niej cztery dorosłe osoby. Ma również funkcjonalny bagażnik o pojemności 350 litrów. Jak przystało na model uterenowiony, w mocniejszych wersjach silnikowych dostępny jest także napęd na 4 koła.

Reklama

Mocny diesel

Pod maskę Contrymana trafił diesel o mocy 143 KM. To aktualnie najmocniejsza wysokoprężna jednostka napędowa w gamie, a wyposażone w nią auto nosi nazwę Cooper SD. W ofercie znajduje się zarówno wersja z napędem na przednią oś, jak i testowany, droższy o 6600 zł model 4x4 (ALL4).

Wydaje się, że napęd na obie osie powinien być obowiązkowym wyposażeniem tego auta. Dlaczego? Silnik dysponuje wysokim momentem obrotowym (305 Nm) - dzięki przenoszeniu napędu przez obie osie, podczas ruszania na mniej przyczepnych nawierzchniach koła nie buksują, a Mini płynnie przyspiesza, bez problemów wykorzystując pełną moc jednostki napędowej. Jest przy tym wystarczająco dynamicznym autem. Od 0 do 100 km/h Cooper SD przyspiesza w 9,5 sekundy. Warto również rozważyć wybór 6-biegowej, automatycznej skrzyni Steptronic. Co prawda jej poszczególne przełożenia załączane są z lekkim szarpnięciem, ale najważniejsze, że zwalnia nas z potrzeby częstego sięgania do lewarka podczas jazdy w miejskich korkach. Nie ma też zbyt dużego wpływu na zużycie paliwa.

Wysoka cena prestiżu

Auta marki Mini nie są tanie. Testowany Countryman - model Cooper SD ALL4 Steptronic - kosztuje minimum 127 085 zł zł. Można oczywiście zaoszczędzić na automatycznej skrzyni biegów (6285 zł) czy napędzie na obie osie, ale przy tak mocnym silniku i mocno wygórowanej cenie wyjściowej chyba nie warto. Jeżeli dla kogoś jest ona zbyt wysoka, a Countryman z dieslem jest w kręgu jego zainteresowań, powinien sięgnąć po tańsze wersje One D (90 KM) lub Cooper D (112 KM).

Mini Countryman Cooper SD ALL4: plusy

  • przestronne, funkcjonalne nadwozie,
  • zapewniający dobre osiągi silnik Diesla,
  • płynnie działająca skrzynia biegów.


Mini Countryman Cooper SD ALL4: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • skromne wyposażenie standardowe,
  • mało komfortowy układ jezdny,
  • płaskie, słabo wyprofilowane fotele i kanapa.

Dane techniczne: Mini Cooper SD ALL4 Countryman

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1995 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna143 KM/4000
Maks. moment obrotowy305 Nm/1750
Skrzynia biegówaut./6-biegowa
Napęd4x4
Pojemność bagażnika350/1170 l
Długość/szerokość/wysokość410/179/156 cm
Rozstaw osi260 cm
Opony205/55 R17
Osiągi
Prędkość maksymalna193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 7,7/5,1/6,1
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)8,5/5,9
Cena127 085 zł

Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Robert Brykała

Mini Clubman Bond Street - WIADOMOŚCI

Limitowane Mini JCW Countryman ALL4 Dakar - NOWOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy