Mazda 2 1.5 Sport - test
Mazda 2 wyróżnia się z tłumu. Jest mała, ale zadziorna, a z silnikiem 1.5 dostarcza dużo radości za kierownicą.
Mazda 2 zadebiutowała w 2007 r., wywołując małą sensację - była o 100 kg lżejsza od poprzedniej "dwójki". Działo się to w czasach, kiedy każda kolejna generacja dowolnego modelu nie dość, że rosła, to jeszcze zyskiwała na masie (bo bezpieczeństwo musi przecież swoje ważyć). A nowa Mazda była mniejsza, lżejsza i bezpieczna (5 gwiazdek w testach Euro NCAP).
Ta niska masa wychodzi "dwójce" na zdrowie, zwłaszcza w zestawieniu z testowanym silnikiem o pojemności aż 1,5 l (dla takiego malucha to sporo) i mocy, jak na dzisiejsze czasy "zaledwie" 103 koni. Nowoczesne jednostki "wyciągają" więcej z mniejszych pojemności (np. volkswagenowski silnik 1.2 TSI zapewnia 105 KM). Mazda 2 1.5 okazuje się jednak zaskakująco sprawnym pojazdem do energicznego poruszania się po mieście. Zapewnia też dynamiczną i komfortową jazdę w trasie. Względnie duża pojemność i wyraźne upodobanie silnika do pracy na wysokich obrotach pozwalają na bezstresowe wyprzedzanie nawet przy dość wysokich prędkościach.
Atutem auta jest także przestronne, wygodne wnętrze, choć w porównaniu z atrakcyjnie wystylizowanym nadwoziem jego wygląd nieco rozczarowuje. Podobnie jak jakość użytych do wykończenia tworzyw. Mimo to Mazda 2 z silnikiem 1.5 to auto godne polecenia. Ma urok, charakter i jak rzadko który maluch, sprawdza się nie tylko w mieście, ale i na trasie.
Plusy:
- atrakcyjna stylizacja nadwozia,
- bogate wyposażenie wersji Sport,
- zwinność i poręczność,
- przestronne wnętrze.
Minusy:
- wygórowana cena,
- jednostka 1.5 dostępna tylko w najdroższej wersji Sport i tylko w nadwoziu 5-drzwiowym,
- wysokie spalanie.
Tekst: Karolina Lewandowska, zdjęcia: Robert Brykała