Ten prosty trik sprawi, że w aucie szybciej zrobi się ciepło

Każdy kierowca doskonale zdaje sobie sprawę, do czego służy przycisk ze strzałką uwięzioną w ikonce samochodu. Jednak nie każdy wie do końca, kiedy najlepiej korzystać z funkcji zamkniętego obiegu. W końcu przyszedł czas, żeby w pełni wykorzystać tę funkcję.

Zwykle na konsoli centralnej, w okolicy panelu sterowania nawiewami, znajduje się przycisk lub suwak oznaczony symbolem samochodu, w który wpisano strzałkę. Pozwala on na włączenie obiegu wewnętrznego. W takiej sytuacji wentylacja pokładowa (klimatyzacja lub nawiew) przestaje pobierać powietrze spoza kabiny i zaczyna ono krążyć w obiegu zamkniętym.

Obieg zamknięty - kiedy korzystać z tej funkcji?

Obieg wewnętrzny jest przydatny w kilku sytuacjach. Funkcja przydaje się w sytuacjach, gdy stoimy w korku za dymiącym autem lub przejeżdżamy przez okolice, gdzie występują np. nieprzyjemne zapachy nawożonego pola lub intensywny dym z kominów. Z obiegu zamkniętego można korzystać często niezależnie od pory roku. 

Reklama

Obieg zamknięty w czasie gorącej aury pozwala szybciej schłodzić kabinę, a w czasie mrozów ułatwia szybsze nagrzewanie kabiny pasażerskiej. Jednak z obiegu wewnętrznego trzeba umieć korzystać umiejętnie. Nie ma potrzeby, żeby jeździć cały czas z włączoną wewnętrzną cyrkulacją powietrza. 

Jednak często już po kilkunastu minutach należy wyłączyć tę funkcję, ponieważ zaczynają wtedy parować szyby, a w rogach mogą się zbierać krople wilgoci. Wszystko dlatego, że kabina nie jest wystarczająco wentylowana. 

Brak świeżego powietrza i gorszego dostępu do tlenu prowadzi do powstawania zaduchu, obniżając komfort podróżowania wszystkim pasażerom znajdującym się na pokładzie samochodu. Szczególnie niebezpieczne może być doprowadzanie do takiej sytuacji podczas jazdy nocą. Niedostatek świeżego powietrza może doprowadzić do senności kierowcy. 

Zamknięty obieg wewnętrzny, ale nadal czuć zapach

Jeśli po włączeniu obiegu zamkniętego kierowca i pasażerowie będą nadal odczuwać w kabinie nieprzyjemny zapach, np. spalin, to nie jest wina wadliwej pracy układu wentylacji. Problemem może być nieszczelność kabiny. Często okazuje się np., że mieszek przy skrzyni biegów jest dziurawy lub w podłodze występuję ubytki. Winne mogą być również uszkodzone uszczelki. 

***


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy