Rząd dopłaca do zakupu tych samochodów. Niestety jest jeden problem

Polski rząd od jakiegoś czasu dopłaca do zakupu samochodów elektrycznych. Również w tym roku można skorzystać z programu „Mój elektryk”. Sprawdzamy, jakie zasady obowiązują oraz jakie samochody mogą się załapać do dopłaty.

 

Ministerstwo Klimatu stworzyło warunki do rozwoju elektromobilności w Polsce. Kompleksowe działania opracowane przez rząd mają m.in. poprawić jakość powietrza, ograniczyć emisję CO2, a także obniżyć poziom hałasu i zużycie energii oraz paliw w transporcie.

Dopłaty do samochodów elektrycznych. Kto może skorzystać?

W związku z tym Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił w lipcu 2021 roku nowy program - Mój elektryk. W ramach tego programu przyjmowane są wnioski o dopłaty do samochodów elektrycznych. Mogą z niego skorzystać osoby fizyczne, a od 22 listopada ubiegłego roku taką możliwość otrzymali również przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje.

Reklama

Dotacje w ramach programu dotyczą zakupu oraz leasingu i najmu długoterminowego. Bez względu na formę finansowania pojazdu warunki wsparcia są takie same. Co więcej, jeszcze lepsze warunki przygotowano dla posiadaczy Kart Dużej Rodziny.

Jakie dopłaty do samochodów elektrycznych w 2022 roku?

W ramach programu Mój elektryk osoby fizyczne mogą skorzystać z bezzwrotnej dotacji do zakupu fabrycznie nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1 (samochodów osobowych), których cena nie przekracza 225 000 zł. Wysokość dotacji to 18 750 zł.

Powyższy limit cenowy nie dotyczy posiadaczy Karty Dużej Rodziny, którzy mogą skorzystać z jeszcze wyższej dopłaty - 27 000 zł.

Wnioskodawcy, którzy nie są osobami fizycznymi mogą starać się o dopłatę do zakupu pojazdów kategorii M1 w wysokości 27 000 zł, jeśli zadeklarują średnioroczny przebieg min. 15 000 km. Dofinansowanie na pojazdy kategorii L wynosi 4 000 zł, a zakup pojazdów kategorii N1 jest dotowany w wysokości nawet 70 000 zł. Warunkiem będzie deklaracja średniorocznego przebiegu powyżej 20 000 km.

Lista modeli ze standardową dotacją (do 225 000 zł):

  • Audi Q4 e-tron,
  • BMW i3
  • Citroen e-Berlingo, e-C4, e-Spacetourer, e-Jumpy Kombi
  • Dacia Spring
  • DS3 Crossback E-Tense 
  • Fiat 500e
  • Ford Mustang Mach-E 
  • Honda e
  • Hyundai Ioniq, Ioniq5, Kona Electric
  • Kia e-Soul, e-Niro, EV6
  • Lexus UX 300e
  • Mazda MX-30
  • Mercedes EQA
  • MINI Electric
  • Nissan Aryia, Leaf, e-NV200
  • Opel Combo-e Life, Corsa-e, Vivaro-e Kombi, Zafira e-life
  • Opel Mokka-e
  • Peugeot e-208, e-2008, e-Traveller
  • Renault Zoe, Renaule Kangoo Z.E Maxi Combi, Megane E-Tech
  • Skoda Enyaq iV
  • Smart eq fortwo, eq forfour
  • Tesla Model 3
  • Volkswagen id.3, id.4, id.5
  • Volvo C40 Recharge, XC40 Recharge
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody elektryczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy