Nierówne wolne obroty po naprawie wtryskiwaczy common rail

Co może być powodem falowania wolnych obrotów, jeżeli wtryskiwacze common rail zostały już naprawione i diagnostyka nie wykazuje błędów?

Integralną częścią naprawy wtryskiwaczy common rail jest ich kodowanie, czyli generowanie kodu dla każdego wtryskiwacza, opartego na jego wydajności. Wymaga to po pierwsze posiadania specjalnego stołu pobierczego (koszt pół miliona złotych), a po drugie dostępu do procedury kodowania. Część warsztatów nie potrafiąc generować kodu dawki stosuje dowolny kod, po to tylko, by silnik zapalił. Efektem tego jest właśnie falowanie wolnych obrotów, spowodowane niewłaściwą kompensacją dawki paliwa w poszczególnych wtryskiwaczach.

Lepsze pompowtryskiwacze w 2.0 TDI - SILNIK

Reklama
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy