Subaru Outback 2.0D Comfort - test

Do nowego Subaru Legacy dołączyła jego podwyższona wersja – Outback. Ta krzyżówka kombi z SUV-em spodoba się fanom oryginalnych rozwiązań.

Subaru zawsze kierowało swoje samochody do klientów o oryginalnych upodobaniach, stąd obecność takich rozwiązań jak stały napęd Symmetrical AWD, silniki bokser czy szyby bez ramek. Te dwie pierwsze cechy na szczęście pozostały w Outbacku, niestety drzwi są już tradycyjne.

Biorący swoją nazwę od australijskich pustkowi Outback to już czwarta generacja podwyższonego Legacy kombi. Dzięki prześwitowi wynoszącemu ponad 20 cm i stałemu napędowi na cztery koła, Outback nie ustępuje zdolnościami terenowymi takim SUV-om jak Honda CR-V, Toyota RAV4 czy Mitsubishi Outlander. Jest jednak znacznie od nich niższy i ma większy rozstaw osi. Zdecydowanie wygrywa, jeśli chodzi przestronność w kabinie. Ta ostatnia poprawiła się w stosunku do poprzednika do tego stopnia, że jesteśmy nawet gotowi wybaczyć obecność drzwi z ramkami.

Testowany egzemplarz to wersja z 4-cylindrowym dieslem w układzie  bokser. Choć to oryginalne rozwiązanie stosuje tylko Subaru, silnik zbiera same pochwały. Może wyciszenie nie jest jego najmocniejszą stroną, ale relacja osiągów do spalania prezentuje najwyższy poziom. Zużycie paliwa w mieście nie przekracza 7,6 l/100 km. To chlubny przypadek, gdy dane fabryczne pokrywają się z rzeczywistością.

Niestety praca skrzyni biegów zasługuje na krytykę. W zmianę przełożeń trzeba włożyć dużo siły, a "dwójce" zdarza się zazgrzytać. W przypadku diesla, sześciobiegowy "manual" jest jedynym wyborem.

Napęd Symmetrical AWD jest niezrównany, jeśli chodzi o wyjazd ze śniegu lub błota, ale z gazem lepiej obchodzić się ostrożnie, bo Outback dość łatwo wpada w nadsterowność. Nad bezpieczeństwem kierowcy czuwa układ stabilizacji toru jazdy VDSC.

Wyposażenie wersji Comfort jest prawie pełne: znalazły się w nim nawet fotele z pamięcią ustawienia. Zabrakło tylko czujników parkowania.  Standardem jest układ samopoziomowania tylnej osi. Na pokładzie znajduje się ISR - Inteligentny System Ratunkowy. Moduł GPS i GSM w przypadku wykrycia gwałtownego przeciążenia lub przechyłu nadaje sygnał do centrali, co pozwala podjąć błyskawicznie akcję ratunkową.

Rywale Outbacka to Audi A4 Allroad i Volvo XC70. Cena XC70 w wersji 2.4D to 179 tys. zł, natomiast Audi i Subaru kosztują po ok. 148 tys. zł. Za Subaru przemawia świetny silnik i napęd, lepsza jest też przestronność i poziom wyposażenia, natomiast sieć serwisów wypada skromniej.

Tymon Grabowski

Reklama

Dane techniczne: Subaru Outback 2.0D

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1998 cm3
Układ cylindrów/zaworyB4/16
Układwzdłużny
Zasilaniewtrysk common rail
Moc maksymalna150 KM/3600
Maks. moment obrotowy350 Nm/1800
Napęd4x4
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednieMcPherson
Zawieszenie tyłwielowahaczowe
Średnica zawracania11,0 m
Masa/ładowność1570/515 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)526/1677 l
Pojemność zbiornika paliwa65 l (ON)
Opony225/60 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)478/182/161 cm
Rozstaw osi275 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,7 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)7,7/5,6/6,4
Emisja dwutlenku węgla167 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s
Elastyczność 60-100 km/h7,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h12,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)*46,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)*47,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h63,9 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)7,5/6,0
*pomiary na mokrej nawierzchni
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy