Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style - test
Duży van z przesuwanymi drzwiami, mnóstwem miejsca, wielkim bagażnikiem, mocnym dieslem i automatem. Ideał?
Trzeba to od razu jasno powiedzieć - Seat Alhambra to samochód znakomity dla rodzin, ale wielodzietnych. Kupowanie tak wielkiego vana gdy ma się tylko jedną latorośl po prostu mija się z celem. Zwykłe kombi w zupełności wystarczy.
Ale dla tych, którym zawsze brakuje w aucie miejsca Alhambra ma mnóstwo do zaoferowania. W wersji Style (tylko w niej auto jest dostępne z silnikiem 2.0 TDI 177 KM) ma seryjnie elektrycznie przesuwane boczne drzwi po obu stronach i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Kierowca może obsługiwać je pilotem lub z panelu poniżej klimatyzacji, a pasażerowie z tyłu przyciskami na słupkach. Powiedzenie, że w Alhambrze jest przestronnie będzie eufemizmem. Z tyłu siedzi się wygodnie na dużych, przesuwanych fotelach o regulowanym kącie pochylenia oparć.
Chwała Seatowi za to, że nie uszczęśliwia nabywców fotelami w bagażniku seryjnie. Gdy kupimy odmianę 5-osobową do rolety zmieści się w nim 809 l. Gdy zdecydujemy się dopłacić od 2878 zł za układ siedzeń 2-3-2 wtedy jego podstawowa pojemność spada, ale do i tak godnych podziwu 658 litrów.
Zawieszenie Seata zestrojono komfortowo, dzięki czemu na większości wybojów nie odczuwa się nadmiernych wstrząsów. Należy też Alhambrze oddać sprawiedliwość, że jak na tak duże i ciężkie auto prowadzi się pewnie, a jej układ kierowniczy jest precyzyjny.
Świetną robotę robi tandem 2.0 TDI o mocy 177 KM i sześciobiegowe DSG. Alhambra jest dynamiczna, cicha, ekonomiczna i bardzo komfortowa. Szkoda tylko, że do tej konfiguracji nie można dokupić napędu 4x4, bo trakcja na mokrej nawierzchni jest bardzo słaba.
Gdy potrzeba naprawdę dużej funkcjonalności i mnóstwo miejsca Alhambra to strzał w "10".
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style: plusy
- ogromna przestronność,
- wielki bagażnik,
- łatwość kształtowania przestrzeni,
- mocny silnik,
- niewielkie zużycie paliwa,
- komfortowe zawieszenie
Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG Style: minusy
- słaba przyczepność kół napędzanych na mokrej nawierzchni,
- wysoka cena
Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński