Ruszyła produkcja Volkswagena ID.3

4 listopada oficjalnie rozpoczęto seryjną produkcję modelu ID.3. Jako pierwszy z taśmy montażowej zjechał biały egzemplarz kompaktowego Volkswagena z rodziny ID. - samochodów elektrycznych nowej generacji. Świadkami tego wydarzenia byli Kanclerz dr Angela Merkel i Prezes Zarządu Grupy Volkswagen dr Herbert Diess. Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie około 22 miliony samochodów elektrycznych.

W wypadku fabryki w Zwickau Volkswagen po raz pierwszy całkowicie przekształcił duży zakład z produkcji samochodów zasilanych silnikami spalinowymi w fabrykę produkującą auta elektryczne. Inwestycja wyniosła w sumie około 1,2 miliarda euro. Od 2021 roku w Zwickau na platformie MEB będzie powstawać sześć modeli trzech marek grupy. Cała załoga, licząca 8000 pracowników, została przeszkolona do produkcji aut elektrycznych i do pracy przy instalacjach wysokiego napięcia. Do końca 2020 roku załoga fabryki w Zwickau będzie miała za sobą około 13 000 dni szkoleniowych i pewne miejsce pracy na przyszłość.

Reklama

- Dzięki około 1700 robotom, bezobsługowym systemom transportu i w pełni zautomatyzowanym procesom produkcyjnym, zakład w Zwickau daje wyobrażenie na temat produkcji samochodów elektrycznych na dużą skalę w przyszłości - mówi Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. elektromobilności. - Na końcu to ludzie, którzy pracują przy produkcji samochodów są kluczem do sukcesu. Załoga zakładu w Saksonii celująco zdała egzamin, do którego przygotowywała się przez 2 lata. Zwieńczeniem tych przygotowań jest dzisiejsze uruchomienie produkcji ID.3.

Volkswagen tworzy długoterminowe perspektywy pracy dla około 100 000 pracowników niemieckich zakładów.  - Niemcy muszą wprowadzić zmiany w całym łańcuchu produkcji i życia samochodów elektrycznych. Dlatego produkujemy je w Niemczech i jednocześnie podjęliśmy decyzję o opracowaniu i produkcji silników elektrycznych, a także ogniw i całych akumulatorów. W najbliższych latach Niemcy staną się solidną bazą dla produkcji samochodów elektrycznych - powiedział Herbert Diess, Prezes koncernu Volkswagen.

Oprócz fabryki w Zwickau, w produkcję ID.3 są zaangażowane również zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarzane są tam kluczowe elementy, takie jak silniki elektryczne i akumulatory. Fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych od 2022 r. Ponadto Grupa Volkswagen współpracuje również z firmą Northvolt w celu uruchomienia dużej fabryki akumulatorów w Salzgitter.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy