Lifestyle i oszustwa

Z notatnika działu Testy - przedstawiamy różnego rodzaju ciekawostki, na które w naszych standardowych testach zabrakło miejsca.


Centralny wyświetlacz nowego Mini

Mini to jedno z najciekawszych aut "lajfstajlowych", najnowsza odsłona jeszcze bardziej to podkreśla.

Od debiutu współczesnego Mini w 2001 r., model ten stał się synonimem auta "lajfstajlowego", czyli takiego, które wyglądem i charakterem podkreśla niezależny styl życia swojego właściciela.

Najnowsza odsłona Mini ma jeszcze bardziej "zabawkową" naturę. Każdy, kto uważa, że w aucie nie powinno być nudno, tutaj poczuje się jak u siebie. Świecący w jednym z kilku żywych kolorów albo przejmujący rolę obrotomierza pierścień dookoła centralnego ekranu to nie wszystko. Tu wesoły, komiksowy charakter mają nawet komunikaty komputera pokładowego. Gdy brakuje paliwa, na ekranie wyświetla się Mini ze smutną "miną", gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, na rysunku zobaczymy startującą rakietę, a gdy jedziemy niezbyt płynnie - obrazuje to zaniepokojona rybka w akwarium ze wzburzoną wodą. Dziesięć punktów za pomysłowość.

Reklama

Pierścień

Wypełniony diodami pierścień dookoła centralnego ekranu ma wiele funkcji. Może być częścią oświetlenia ambientowego (w jednym z siedmiu kolorów), może dublować obrotomierz albo ostrzegać przy cofaniu. Nielubiący takich gadżetów mogą go po prostu wyłączyć.

Komiksowe komunikaty

Wpadki w instrukcji GLA

Mercedes GLA - dopracowany samochód, a jego instrukcja jest pełna wpadek.

Siedząc w tak dopracowanym aucie, trudno uwierzyć, że w jego instrukcji może się roić od błędów, niedoróbek i nieszczęśliwych sformułowań. "Funkcja kick-down jest możliwa tylko w krótkim programie manualnej zmiany biegów M", "poniżej ok. 30 km/h aktywny asystent kąta martwego nie jest aktywny" - choć kick-down jak najbardziej działa w trybie automatycznym i trudno wyobrazić sobie coś, co jednocześnie jest aktywne i nieaktywne, te fragmenty można jeszcze "przełknąć". Bardziej dziwi fakt, że drukując instrukcję producent nie znał jeszcze takich parametrów, jak kąty natarcia i zejścia czy głębokość brodzenia.

Szybszy niż myślisz

Jaguar F-Type Coupe - rewelacyjny wynik 0-100 km/h.

Według Jaguara, jego najnowsze "dziecko", czyli model F-Type Coupe w topowej odmianie R powinien osiągać prędkość 100 km/h w 4,2 s od startu. Jednak podczas naszych pomiarów auto wykazało znacznie większy talent do sprintów. Rozpędzenie Jaguara do 100 km/h zajęło nam zaledwie 3,8 s! To jeden z najlepszych rezultatów naszych redakcyjnych pomiarów. Na tym poziomie osiągów, poprawienie wyników katalogowych zdarzało nam się dotąd właściwie tylko w samochodach marki Porsche.

Moda na udawane wydechy

Dla wielu liczba rur wydechowych świadczy o mocy auta, stąd coraz więcej "oszustw" w tej kwestii.

Chromowany wydech, a właściwie tylko jego końcówka, od lat podnosi atrakcyjność samochodów. A jeśli do tego ma spore rozmiary, może świadczyć o dużej mocy silnika. To wszystko prawda, jednak od pewnego czasu coraz trudniej na pierwszy rzut oka dostrzec, czy mamy do czynienia z prawdziwą końcówką układu wydechowego. Moda na imitacje wydechu sprawia, że często po prostu dajemy się nabrać - myślimy, że auto ma wielki chromowany wydech, jednak w rzeczywistości to tylko "wkładka" w zderzak, a prawdziwe zakończenie układu wydechowego znajduje się głębiej i zwykle ani nie wygląda tak atrakcyjnie jak chromowany element w zderzaku, ani nie ma tak dużych rozmiarów.

Mini Paceman Cooper S

Volvo XC60

Audi RS 6

Lexus GS

Skoda Octavia RS

Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi - PORÓWNANIE

Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy