Honda Jazz 1.4 i-VTEC Executive - test

Oglądana z zewnątrz, pękata Honda Jazz może budzić mieszane uczucia. Wystarczy jednak zajrzeć do środka, aby zapomnieć o estetycznych dylematach.

Jednobryłowa, wysoka konstrukcja nadwozia przekłada się na pojemne i przestronne wnętrze. W Jazzie zastosowano na dodatek kilka sztuczek, które czynią kabinę jeszcze pojemniejszą i bardziej przyjazną użytkownikowi. W aucie jest sporo poręcznych schowków oraz bardzo przydatny, zwłaszcza dla osób o wygórowanych potrzebach przewozowych, sprytny system składania siedzeń. Można je z łatwością aranżować na przeróżne sposoby - łącznie z opcją uniesienia siedzisk foteli tylnej kanapy. Dzięki temu przed nimi można pionowo ustawić i wygodnie przewieźć całkiem wysokie przedmioty.

Reklama

Silnik tak jak nadwozie - budzi sprzeczne uczucia. Z jednej strony to typowy "japończyk": ożywia się dopiero na wysokich obrotach. Z drugiej: da się nim jednak jeździć ekonomicznie. Dowód? Rzadko zdarza się, by zużycie paliwa w testowanych autach było tak bliskie danym fabrycznym.

Jazz to małe, zwinne auto, w którym udało się zamknąć dużą przestrzeń. A do beczułkowatego wyglądu można się z czasem przyzwyczaić.

Plusy:
niskie zużycie paliwa, przestronna i funkcjonalna kabina, duży bagażnik, bogate wyposażenie

Minusy:
brak diesli w ofercie, dynamiczne przyspieszanie wymaga wkręcania silnika na wysokie obroty (nie każdy to lubi)

Marcin Klonowski

Dane techniczne: Honda Jazz 1.4 i-VTEC

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1339 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna100 KM/6000
Maks. moment obrotowy127 Nm/4800
Skrzynia biegówmanualna/5-bieg.
Napędprzedni
Pojemność bagażnika375/892 l
Opony185/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)390/170/153 cm
Rozstaw osi250 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)6,6/4,8/5,5
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)6,8/5,0
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy