smartem na zamek

Osiem smartów w wersji roadster-coupé pojawi się na obchodach 100-lecia rajdu „Solitude Race”, które odbędą się w dniach 25 – 27 lipiec br.

I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że to nie są zwykłe samrty, a zbudowane wraz z Brabusem prototypy o ogromnych 170-konnych silnikach. Przy wadze zaledwie 840 kg. taki roadster-coupé to auto niezwykle szybkie. Być może samochody te trafią w przyszłości do produkcji, ale jedynie na specjalne zamówienie.

Silnik v6 bi-turbo zastosowane w prototypach smarta to połączone ze sobą dwie standardowe jednostki o pojemności 1396 ccm generujące 125 kW mocy z maksymalnym momentem 220 Nm. Nieco poniżej sześć sekund „do setki”, 220 km/h maksymalnej prędkości, nieco ztuningowane nadwozie i szerokie opony – przód to 205/40 R 17, tył - 225/35 R 17 - to wszystko sprawi zapewne, że smart V6 biturbo trasę ze Stuttgartu na zamek Solitude przejedzie bardzo szybko. I zapewne znowu, tak jak podczas ostatniego „Solitude Race”, który odbył się 18 lipca 1965 roku przejazd samochodów obserwować będzie setki tysięcy widzów. I po to właśnie smart się tam pojawi...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: race | roadster | zamek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy