Podglądnięty mercedes

Mercedes postanowił poprawić swoją ofertę i wprowadzić do rodziny swoich modeli nowego przedstawiciela segmentu MPV (Multi Purpose Vehicle) - samochód wielozadaniowy GST (Grand Sports Tourer). Teraz trwają ostatnie poprawki projektu auta, które będzie mogło zabrać całą rodzinę, psa i parę rowerów na wycieczkę poza miasto. Nowy pojazd oferować będzie nie tylko funkcjonalność ale również atrakcyjny wygląd. Jaki? Możecie go zobaczyć na pierwszym zdjęciu stworzonym na podstawie przecieków z siedziby Mercedesa w Stuttgarcie.

Proces powstawania nowego samochodu jest już doskonale znany. Najpierw tworzone są pierwsze szkice i symulacje komputerowe, później konstruowany jest prototyp, który producent prezentuje na paru salonach motoryzacyjnych. Tam obserwowane jest zainteresowanie nowym pojazdem. Jeśli jest ono spore, a opinie obserwatorów pozytywne, samochód taki najczęściej trafia do produkcji. Mercedes GST jest teraz na etapie ostatnich prac projektowych. W perspektywie trzech lat pojawi się jego prototyp, czyli samochód koncepcyjny.

Mocną stroną GST będzie jego układ jezdny. Stanie się tak za sprawą płyty podłogowej zapożyczonej z M-klasy, niskiego środka ciężkości oraz napędu na cztery koła w systemie four-wheel-drive. Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach nadwozia. Pierwsza, krótsza o długości 4850 mm z rozstawem osi mierzącym 2950 mm przystosowana będzie dla pięciu pasażerów. Dłuższa wersja z rozstawem osi powiększonym o 265 mm wyposażona będzie w dodatkowy, trzeci rząd siedzeń przez co podróżować nią będzie mogło siedem osób.

Reklama

Pod maską Mercedesa GST będzie można umieścić jeden z pięciu oferowanych silników - benzynowe: 3,0 V6 o mocy 230 KM, 3,6 V6 o mocy 255 KM i 5,0 V8 o mocy 304 KM oraz diesle: 2,6 V6 CDI o mocy 188 KM i 3,0 V6 CDI o mocy 215 KM.

System four-wheel-drive działać będzie we współpracy z elektronicznymi dyferencjałami, które rozłożą siłę napędu na te koła, które mają najlepszą przyczepność. Innymi ważnymi rozwiązaniami są elektroniczne hamulce, które zastąpią nieśmiertelny układ hydrauliczny oraz pokładowy system komunikacyjny, w skład którego wejdzie dostęp do internetu oraz łącze do przenośnych komputerów. W zakresie bezpieczeństwa przewidziano poduszki powietrzne dla każdego z siedmiu podróżujących.

Plany zakładają konstrukcję GST od końca 2004 roku w Ameryce. Do tego czasu Mercedes pragnie podwoić wydajność swoich fabryk na drugiej półkuli. W Europie Mercedes GST ma znaleźć się w sprzedaży na wiosnę 2005 roku.

(źródło: AutoExpress)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy