Hybrydowy napęd dla porsche
Porsche zamierza wprowadzić w modelu panamera napęd hybrydowy.
Czterodrzwiowe Gran Turismo będzie opierać się na podzespołach, które pod koniec tego dziesięciolecia pojawią się na rynku w cayenne hybrid. Dzięki nowej konstrukcji Full-Parallel-Hybrid ten sportowy samochód terenowy spali poniżej dziewięciu litrów na 100 km.
Nowe Porsche panamera będzie pierwszym sportowym samochodem czterodrzwiowym oferowanym z jednostką napędową Full-Parallel-Hybrid.
System ten, będący całkowicie nową konstrukcją, składa się z umieszczonego w okolicach bagażnika zespołu baterii, układów elektronicznych i tak zwanego modułu hybrydowego między silnikiem a przekładnią, w którym znajduje się dodatkowe sprzęgło i silnik elektryczny. Zależnie od sposobu jazdy, moduł hybrydowy może przyłączyć silnik spalinowy lub elektryczny albo korzystać
z obu tych systemów napędowych. Dzięki temu panamera będzie poruszać się wykorzystując czysty, wolny od emisji napęd elektryczny lub - jeżeli kierowca lubi dynamiczną jazdę - w sposób typowy dla Porsche, czyli wybitnie sportowo.
Czwarta seria sportowych modeli rodem z Zuffenhausen posiada jeszcze inne interesujące cechy. Proporcje i "muskuły" szerokiego i płaskiego nadwozia tworzą dynamiczną, a jednocześnie zwartą sylwetkę. Obszerne wnętrze sprawia całkiem nowe wrażenie przestronności. Na obu komfortowych pojedynczych tylnych siedzeniach o kształcie foteli sportowych dwie dorosłe osoby będą miały wystarczająco dużo miejsca nad głową, aby wygodnie podróżować także na długich trasach.
Nowy Gran Turismo Panamera będzie miał swoją światową premierę w 2009 roku i najpierw pojawi się na rynku z tradycyjnym napędem.
Wersja hybrydowa wprowadzona zostanie później, w zależności od sytuacji rynkowej.