Takie będzie nowe najtańsze BMW!
Po premierze pierwszej generacji serii 1, fani BMW aż trzy lata czekać musieli na wersję z trzydrzwiowym nadwoziem. W przypadku nowego modelu - typoszeregu F20 - firma z Bawarii nie powtórzy już tego błędu.
Trzydrzwiowa odmiana "jedynki" zadebiutować ma już we wrześniu, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
Na tle swojego większego, pięciodrzwiowego brata trzydrzwiowa odmiana może się pochwalić bardziej drapieżną sylwetką. Długa, nisko opadająca maska i pokaźnych rozmiarów przetłoczenia tylnych błotników nadają nadwoziu agresywny charakter. Sportowy styl podkreślają również takie detale, jak np. pozbawione ramek szyby przednich drzwi.
Co ciekawe, samochód oferowany będzie w wersji cztero- i pięcioosobowej. Standardowo tylna kanapa przewidziana została dla dwóch osób. Bagażnik wersji trzydrzwiowej ma pojemność 360 litrów, po złożeniu dzielonych (opcjonalnie) oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększa się do 1200 litrów.
Wraz z debiutem wersji trzydrzwiowej w ofercie pojawią się również kolejne wersje silnikowe. Nowością jest otwierająca cennik odmiana oznaczona symbolem 114i wyposażona w benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM. Jednostka uzbrojona w doładowanie twin turbo osiąga maksymalny moment obrotowy 180 Nm już przy 1100 obr./min, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 11,2 s i prędkość maksymalną 195 km/h. Wg producenta, trzydrzwiowa "jedynka" z tym silnikiem zużywać ma w cyklu mieszanym zaledwie 5,5 l/100 km.
Oprócz tej jednostki, w gamie modelowej trzydrzwiowej serii 1 znajdą się też benzynowe: 116i (136 KM), 125i (218 KM) oraz wysokoprężne: 116d (116 KM), 118d (143 KM) i 125d (218 KM). Począwszy od listopada, ofertę silnikową uzupełni również benzynowy 118i o mocy 170 KM oraz wysokoprężny 120d rozwijający 184 KM. Wtedy w gamie modelowej trzydrzwiowej "jedynki" pojawią się też auta z napędem na cztery koła xDrive. Niezależnie od wybranej jednostki napędowej, wszystkie samochody standardowo sprzęgane będą z ręcznymi, sześciostopniowymi skrzyniami biegów.
Trzydrzwiowa seria 1 oferowana będzie także jako BMW M Performence. W takiej specyfikacji auto napędzane będzie rzędowym, turbodoładowanym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów. Jednostka rozwija moc maksymalną 320 KM, co przekłada się na rewelacyjne osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,1 s (4,9 z opcjonalną, ośmiostopniową, przekładnią automatyczną), prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h.
Szczegółowe dane techniczne i ceny nowego auta poznamy przy okazji wrześniowej premiery.