Takie będzie nowe najtańsze BMW!

Po premierze pierwszej generacji serii 1, fani BMW aż trzy lata czekać musieli na wersję z trzydrzwiowym nadwoziem. W przypadku nowego modelu - typoszeregu F20 - firma z Bawarii nie powtórzy już tego błędu.

Trzydrzwiowa odmiana "jedynki" zadebiutować ma już we wrześniu, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.

Na tle swojego większego, pięciodrzwiowego brata trzydrzwiowa odmiana może się pochwalić bardziej drapieżną sylwetką. Długa, nisko opadająca maska i pokaźnych rozmiarów przetłoczenia tylnych błotników nadają nadwoziu agresywny charakter. Sportowy styl podkreślają również takie detale, jak np. pozbawione ramek szyby przednich drzwi.

Co ciekawe, samochód oferowany będzie w wersji cztero- i pięcioosobowej. Standardowo tylna kanapa przewidziana została dla dwóch osób. Bagażnik wersji trzydrzwiowej ma pojemność 360 litrów, po złożeniu dzielonych (opcjonalnie) oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększa się do 1200 litrów.

Reklama

Wraz z debiutem wersji trzydrzwiowej w ofercie pojawią się również kolejne wersje silnikowe. Nowością jest otwierająca cennik odmiana oznaczona symbolem 114i wyposażona w benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM. Jednostka uzbrojona w doładowanie twin turbo osiąga maksymalny moment obrotowy 180 Nm już przy 1100 obr./min, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 11,2 s i prędkość maksymalną 195 km/h. Wg producenta, trzydrzwiowa "jedynka" z tym silnikiem zużywać ma w cyklu mieszanym zaledwie 5,5 l/100 km.

Oprócz tej jednostki, w gamie modelowej trzydrzwiowej serii 1 znajdą się też benzynowe: 116i (136 KM), 125i (218 KM) oraz wysokoprężne: 116d (116 KM), 118d (143 KM) i 125d (218 KM). Począwszy od listopada, ofertę silnikową uzupełni również benzynowy 118i o mocy 170 KM oraz wysokoprężny 120d rozwijający 184 KM. Wtedy w gamie modelowej trzydrzwiowej "jedynki" pojawią się też auta z napędem na cztery koła xDrive. Niezależnie od wybranej jednostki napędowej, wszystkie samochody standardowo sprzęgane będą z ręcznymi, sześciostopniowymi skrzyniami biegów.

Trzydrzwiowa seria 1 oferowana będzie także jako BMW M Performence. W takiej specyfikacji auto napędzane będzie rzędowym, turbodoładowanym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów. Jednostka rozwija moc maksymalną 320 KM, co przekłada się na rewelacyjne osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,1 s (4,9 z opcjonalną, ośmiostopniową, przekładnią automatyczną), prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h.

Szczegółowe dane techniczne i ceny nowego auta poznamy przy okazji wrześniowej premiery.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy