Polo GT... diesel
Volkswagen zaprezentował nową wersję Polo oznaczoną GT. Samochód nie ma wiele wspólnego z tradycjami Gran Tourismo. Napędzany jest... silnikiem wysokoprężnym.
Pod maską Polo GT pracuje jednostka 1.9 TDI o mocy 130 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm i dzięki turbinie o zmiennej geometrii dostępny jest już od 1900 obrotów.
Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Jak można się spodziewać, osiągi nie są godne miana GT. Sprint do setki zajmuje 9.3 s, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Pojazd zachwyca za to ekonomią.
GT pozycjonowane jest na szczycie gamy Polo. Oznacza to bogate wyposażenie: półautomatyczną klimatyzację, ABS, cztery poduszki powietrzne, zmieniarkę na 6 płyt CD, skórzaną kierownicę i lewarek skrzyni biegów, elektrycznie ogrzewane i sterowane lusterka, światła przeciwmgielne, komputer, sportowe siedzenia i elektrycznie sterowane przednie szyby. Z zewnątrz pojazd wyróżniają 16" felgi, obniżone zawieszenie i chromowany znaczek GT.
Samochód dostępny będzie w wersji 3- i 5-drzwiowej.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.