Nowy Land Rover Discovery oficjalnie

W Paryżu - dniem prasowym - rozpoczął się dziś międzynarodowy salon motoryzacyjny Mondial de l’Automobile. Na imprezie zadebiutował m.in. zupełnie nowy Land Rover Discovery.

Na pierwszy rzut oka sylwetka auta wydaje się zdecydowanie bardziej "ugrzeczniona". Zrezygnowano m.in. z charakterystycznych dokładanych nadkoli, kształty karoserii zostały wygładzone. Nadwozie wykonano w znacznej mierze z aluminium. Dzięki temu samochód jest aż o 480 kg lżejszy od poprzednika!

Chociaż długość karoserii to niespełna 5 m (4970 mm) Discovery zabrać może na pokład od siedmiu osób. Oba dodatkowe fotele w trzecim rzędzie wyposażono w punkty mocowania isofix (w sumie pięć sztuk), aby rodziny mogły swobodnie umieścić foteliki dziecięce w wybranym przez siebie, najdogodniejszym miejscu.

Reklama

Klienci mogą wybierać z bogatego asortymentu materiałów najwyższej jakości, w tym zdecydować się na luksusową tapicerkę skórzaną marki Windsor i naturalne, dębowe elementy fornirowe. W kabinie znajdziemy wiele przemyślanych schowków i aż siedem portów USB pozwalających na ładowanie urządzeń mobilnych.

Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe - jedną benzynową i trzy wysokoprężne. Wszystkie, standardowo sprzęgane są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów i oferują stały napęd na cztery koła z centralnym dyferencjałem (opcjonalnie dostępny dyferencjał kontrolujący uślizg kół osi tylnej).

Ofertę otwiera czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,0 l. Jednostka rozwija 184 KM i aż 430 Nm. Nowy Discovery w tej odmianie przyspiesza do 100 km/h w 10,5 s i osiąga prędkość 189 km/h. W cennikach pojawi się również jego wzmocniona odmiana generująca 240 KM i równe 500 Nm (8,3 s do 100 km/h, Vmax 207 km/h).

Topowy diesel - 3,0 l V6 - generuje 258 KM i 600 Nm. W tej odmianie nowy Discovery rozpędza się do 100 km/h w 8,1 s i osiąga prędkość maksymalną 209 km/h. Dla zwolenników silników benzynowych przewidziano motor 3,0 l V6 rozwijający 340 KM i 450 Nm. Jednostka zapewnia sprint do 100 km/h w 7,1 s i prędkość maksymalną 215 km/h.

Konstruktorzy nie zapomnieli o terenowych korzeniach modelu. Prześwit wynosi 283 mm (o 43 mm więcej niż w poprzedniku) - maksymalna głębokość brodzenia to aż 900 mm!  Samochód wyposażono w system Land Rovera Terrain Response 2, który zapewnia optymalizację szeregu ustawień, od czułości pedału gazu do charakterystyki zmiany biegów. Nowa generacja pozwala na automatyczny wybór optymalnego ustawienia, jeżeli kierowca nie jest pewien swojej decyzji.

Zatroszczono się też o nabywców wykorzystujących auto w roli holownika przyczep. Maksymalny uciąg nowego Discovery wynosi aż 3500 kg. Klienci mogą zdecydować się na system automatycznego manewrowania zestawem Advanced Tow Assist. Nawet całkowity nowicjusz może zaparkować z wykorzystaniem systemu, który zatroszczy się o nieintuicyjne kręcenie kierownicą w przeciwną stronę podczas jazdy do tyłu. Kierowca może po prostu wprowadzić przyczepę na miejsce docelowe używając pokrętła systemu Terrain Response 2.

Aby ułatwić sprawę, na obraz ze skierowanej do tyłu kamery wyświetlany na centralnym ekranie dotykowym nakładane są linie kierujące.

Nowy Discovery już wkrótce pojawi się w salonach brytyjskiej marki. Inauguracyjna wersja - "First Edition" - limitowana będzie do 2400 egzemplarzy z ekskluzywnym wyposażeniem i specjalnymi dodatkami stylistycznymi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Paryż
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy