Nowy land cruiser 90
Na zbliżającynm się salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje nowa toyota land cruiser 90. Pojazd ten pojawi się w europejskiej sieci sprzedaży już w listopadzie br. w wersji z silnikiem 3.0 D-4D. Sprzedaż modelu wyposażonego w jednostkę benzynową 4.0 V6 rozpocznie się w lutym przyszłego roku. Nowy LC 90 to pojazd zaliczany do segmentu aut sportowo rekreacyjnych SUV - Sport Utility Vehicles. Dostępny będzie w wersji 3- i 5-drzwiowej.
Silnik 3,0 D-4D, turbodiesel w technologii ?common rail?, z wysokim momentem obrotowym gwarantującym ekonomiczną jazdę znany jest z obecnego modelu. Ma moc 120 kW (163 KM wg DIN) przy 3.400 obr/n/min, jego moment obrotowy wynosi 343 Nm we zakresie 1.600 - 3.200 obrotów. Jest propozycją dla zwolenników jazdy terenowej. Prędkość maksymalna pojazdu wyposażonego w tę jednostkę to 165 km/h (z manualną skrzynią biegów), przyspieszenie do 100 km/h auto rozwija w 13.0 sek.
Nowy silnik benzynowy 4.0 V6 to najpotężniejsza jednostka sześciocylidrowa oferowana obecnie w segmencie. Zapewnia pojazdowi najwyższe osiągi: prędkość maksymalną 180 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10.0 sek. Lekki silnik V6 generuje moc 183 kW przy 5.200 obr/n/min, a jego moment obrotowy przy 3.200 obrotach wynosi 382 Nm. Będzie to najmocniejszy silnik dotychczas zamontowany w modelu land cruiser.
Nowa terenowa toyota wyposażona została w stały napęd 4x4 w niskim i wysokim zakresie przełożeń kontrolowanych przez rozdzielczą skrzynkę biegów. Nowy samoblokujący mechanizm różnicowy Torsena gwarantuje doskonałą charakterystykę jezdną.
Nowe wzornictwo LC 90 to efekt pracy projektantów europejskich zgrupowanych w centrum Toyoty ED2. Nowy land cruiser jest trzecim, po yarisie i corolli, autem zaprojektowanym na południu Francji.
Nowa toyota to pojazd naszpikowany zaawansowaną technologią zapewniającą kierowcy pełną kontrolę nad autem we wszystkich warunkach drogowych, a wszystkim swoim użytkownikom maksymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy.j Jest np. pierwszym pojazdem wyposażonym w system Hill-start Assist Control (HAC). Podczas pokonywania stromych wzniesień system kontroli podjazdu wykrywa osuwanie się auta i aktywuje hamulce, odzyskuje właściwy moment i umożliwia ponowne ruszenie.
Downhill Assist Control to system automatycznie przykładający siłę hamowania do kół pojazdu, nadzorujący jego prędkość i zapobiegający niekontrolowanemu osuwaniu się auta podczas zjazdu. System DAC opracowany przez Toyotę, dzięki niezależnemu pomiarowi prędkości obrotów poszczególnych kół, zapewnia większą kontrolę niż jego odpowiedniki oferowane obecnie na rynku.