Nowy land cruiser 90

Na zbliżającynm się salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje nowa toyota land cruiser 90. Pojazd ten pojawi się w europejskiej sieci sprzedaży już w listopadzie br. w wersji z silnikiem 3.0 D-4D. Sprzedaż modelu wyposażonego w jednostkę benzynową 4.0 V6 rozpocznie się w lutym przyszłego roku. Nowy LC 90 to pojazd zaliczany do segmentu aut sportowo rekreacyjnych SUV - Sport Utility Vehicles. Dostępny będzie w wersji 3- i 5-drzwiowej.

Silnik 3,0 D-4D, turbodiesel w technologii ?common rail?, z wysokim momentem obrotowym gwarantującym ekonomiczną jazdę znany jest z obecnego modelu. Ma moc 120 kW (163 KM wg DIN) przy 3.400 obr/n/min, jego moment obrotowy wynosi 343 Nm we zakresie 1.600 - 3.200 obrotów. Jest propozycją dla zwolenników jazdy terenowej. Prędkość maksymalna pojazdu wyposażonego w tę jednostkę to 165 km/h (z manualną skrzynią biegów), przyspieszenie do 100 km/h auto rozwija w 13.0 sek.

Nowy silnik benzynowy 4.0 V6 to najpotężniejsza jednostka sześciocylidrowa oferowana obecnie w segmencie. Zapewnia pojazdowi najwyższe osiągi: prędkość maksymalną 180 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10.0 sek. Lekki silnik V6 generuje moc 183 kW przy 5.200 obr/n/min, a jego moment obrotowy przy 3.200 obrotach wynosi 382 Nm. Będzie to najmocniejszy silnik dotychczas zamontowany w modelu land cruiser.

Nowa terenowa toyota wyposażona została w stały napęd 4x4 w niskim i wysokim zakresie przełożeń kontrolowanych przez rozdzielczą skrzynkę biegów. Nowy samoblokujący mechanizm różnicowy Torsena gwarantuje doskonałą charakterystykę jezdną.

Reklama

Nowe wzornictwo LC 90 to efekt pracy projektantów europejskich zgrupowanych w centrum Toyoty ED2. Nowy land cruiser jest trzecim, po yarisie i corolli, autem zaprojektowanym na południu Francji.

Nowa toyota to pojazd naszpikowany zaawansowaną technologią zapewniającą kierowcy pełną kontrolę nad autem we wszystkich warunkach drogowych, a wszystkim swoim użytkownikom maksymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy.j Jest np. pierwszym pojazdem wyposażonym w system Hill-start Assist Control (HAC). Podczas pokonywania stromych wzniesień system kontroli podjazdu wykrywa osuwanie się auta i aktywuje hamulce, odzyskuje właściwy moment i umożliwia ponowne ruszenie.

Downhill Assist Control to system automatycznie przykładający siłę hamowania do kół pojazdu, nadzorujący jego prędkość i zapobiegający niekontrolowanemu osuwaniu się auta podczas zjazdu. System DAC opracowany przez Toyotę, dzięki niezależnemu pomiarowi prędkości obrotów poszczególnych kół, zapewnia większą kontrolę niż jego odpowiedniki oferowane obecnie na rynku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: prędkość | Pojazd | silnik | Toyota Land Cruiser | cruiser
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy