Najmniejszy kot
Jaguar to z natury drapieżne zwierzę. Trudno w związku z tym dziwić się, że najmniejszy przedstawiciel oznaczonej symbolem "type" rodziny, jaguar x-type posiada wszystkie cechy rasowego "drapieżnika". Jest płaski, wysmukły, szybki i zwinny.
Modelem x-type Jaguar zamierza zagrozić na rynku pozycjom takich rywali jak: mercedes klasy C, BMW serii 3 czy audi A4. Ma ku temu sporo danych, jako że poziom wykonania oraz klasa samochodu nie pozostawiają wiele do życzenia.
Karoseria x-type'a o wymiarach: 4672/1789/1392 mm to kwintesencja elegancji i tradycjonalizmu. Tłoczone z dużym smakiem blachy, wyważone proporcje, stonowane linie. Niezależnie od tego samochód nie rezygnuje z zachowania tak charakterystycznej dla jaguarów dynamiki. Wszystko zaż na płycie podłogowej i z wykorzystaniem elemntów zawieszenia forda mondeo. Z przodu charakterystyczny, chromowany grill oraz podwójne, owalne reflektory, z tyłu 452-litrowy bagażnik z łukowato zwieńczoną krawędzią górną oraz łezkowatymi, zblokowanymi lampami. Duże alufelgi oraz chromowane wstawki w zderzakach uzupełniają dostojny wygląd x-type'a, zaś napęd na wszystkie cztery koła (rozłożenie napędu: 40% przód, 60% tył) podkreśla sportowy charakter auta.
Jaguar x-type występuje na rynku w trzech różnych wersjach wyposażeniowych: entry (podstawowa), high (luksusowa) oraz sport. Każda z nich wyposażona jest seryjnie w cztery poduszki powietrzne (dwie przednie i dwie boczne), system automatycznego opadania pedałów, ABS (z funkcją EBD), manualną klimatyzację oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Bardzo szeroka jest oferta opcji dla każdej z wymienionych powyżej wersji wyposażeniowej.
Wnętrze x-type'a to przykład luksusu i wygody na najwyższym poziomie. Tapicerka w doskonałym guście, dyskretne wstawki z wysokogatunkowego drewna, chromowane obwódki wskaźników na tablicy przyrządów, ekran ciekłokrystalicznego wyświetlacza, wreszcie doskonale wyprofilowane fotele to świadectwo daleko idących starań stylistów i specjalistów od ergonomii.
Pod maską jagura x-type może zostać zamontowany jeden z dwóch proponowanych przez producenta silników benzynowych. Obie jednostki napędowe to konstrukcje sześciocylindrowe w układzie V. Pierwsza z nich o pojemności skokowej 2495 cm.sześć. osiąga maksymalną moc 196 KM przy 6800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 241 Nm przy 3000 obr./min, od 0 do setki przyspiesza w czasie 8,3 sekundy i przy średnim zużyciu 9,6 litra benzyny na sto rozwija szybkość maksymalną 225 km/godz.
Druga to 2967 cm.sześć. pojemności skokowej, 231 KM przy 6800 obr./min. maksymalnej mocy oraz 279 Nm przy 3000 obr./min. maksymalnego momentu obrotowego. Trzylitrowy silnik x-type'a od 0 do stu przyspiesza w ciągu 7,0 sekundy, rozwija prędkość maksymalną 235 km/godz. i zużywa średnio 10,3 litra benzyny na 100 kilometrów.
Jaguar x-type może także występować z dwoma rodzajami skrzyni biegów: pięcioprzełożeniowym manualem lub również pięciostopniowym, sterowanym elektronicznie automatem.