Kombi-nacje Peugeota
Niedawno (salon we Frankfurcie 2001) poznaliśmy go jako samochód koncepcyjny. Dziś wiemy już, że Peugeot 206 SW (Station Wagon - kombi) wchodzi do seryjnej produkcji. Przychylne przyjęcie niemieckiej publiczności i duże zainteresowanie ludzi pragnących zakupić taki pojazd przyspieszyły prace Peugeota nad niewielkim kombi i sprawiły, że lada moment 206 SW poszerzy gamę modeli francuskiego producenta. Na początku lutego zaprezentowano produkcyjną wersję innego kombi spod znaku lwa z nad Sekwany - większego brata "dwieścieszóstki", modelu 307 SW. Oba te pojazdy, jeszcze jako prototypy opisaliśmy przy okazji frankfurckiego salonu w ARTYKULE.
206 SW to połączenie stylu, przestrzeni i funkcjonalności. Konstrukcja auta oparta jest na popularnym hatchbacku, który wciąż bije rekordy sprzedaży w segmencie B. Kombi dysponuje jednak wnętrzem aż o 28% przestronniejszym od swojego mniejszego brata. Pojazd charakteryzuje się też dobrymi właściwościami jezdnymi, prowadzi się gładko i precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą. Do jego napędu zostanie wykorzystana gama silników benzynowych (1.1, 1.4 oraz 1.6) oraz dwa "diesle" (1.4 HDi oraz 2.0 HDi o mocy 90 KM). W dziedzinie bezpieczeństwa 206 SW posiada ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania EBD oraz inteligentne ("self-thinking") poduszki powietrzne kierowcy i pasażera dostosowujące się do siły uderzenia.
Samochód zadebiutuje na salonie w Genewie.
Zdjęcia, które zrobił reporter INTERIA.PL w halach genewskiego salonu znajdziesz w naszej GALERII.