Jest źle, będzie gorzej

Salon samochodowy w sercu amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego zawsze był dużym wydarzeniem i okazją pokazu siły miejscowych producentów.

W tym roku widać było, że amerykański rynek motoryzacyjny przeżywa kryzys, że sprzedaż samochodów spada proporcjonalnie do tempa, w jakim rosną ceny benzyny. I nic nie wskazuje na to, by ten trend miał się jeszcze w tym roku odwrócić.

Reklama

Narzekać na marną koniunkturę w USA nie mogą jedynie producenci europejscy i azjatyccy. Sprzedaż ich bardziej ekonomicznych i lepszych jakościowo modeli rośnie i to oni pokazali w Detroit najciekawsze nowe samochody. Ale Ford, General Motors i Chrysler też nie czekają biernie na katastrofę i gwałtownie poszukują nowych rozwiązań - oszczędnych silników i nowych technologii przyjaźniejszych dla środowiska i kieszeni nabywców aut.

Małe, stylowe, szybkie

Za Fiatem 500 oglądają się niemal wszyscy. Nic dziwnego - to małe autko ma mnóstwo nostalgicznego uroku. Może być też komfortowo wyposażony i napędzany przez mocny, 100-konny silnik.

Jego rywalowi, nowemu Renault Twingo, zbrakło specyficznego wdzięku i oryginalności, jaka wyróżniała jego poprzednika. Ma jednak wiele innych zalet, które potrafią to zrekompensować. W 101-konnej wersji GT jest godnym przeciwnikiem nostalgicznie stylizowanego Fiata.

W porównaniu sprawdzamy, który z tych autek lepiej odnajduje się w gęstwinie miejskich ulic.

Wyczyść, nie wymieniaj!

Reflektory w Twoim samochodzie świecą zbyt słabo? Zanim zdecydujesz się je wymienić, porządnie je wyczyść. Już po półgodzinnej jeździe po zanieczyszczonej nawierzchni zanieczyszczenie reflektorów może być tak duże, że ich zasięg spada aż o 35 m!

W teście sprawdziliśmy, jaką wiązkę światła emitują zwykłe żarówki H7 i wydajniejsze żarówki +50% Phillips osadzone w czystym i zabrudzonym reflektorze. Okazało się m.in., że gdy prowadzący auto z brudnymi reflektorami widzi coraz mniej, to kierowcy nadjeżdżający z przeciwka są przez światła jego samochodu coraz silniej oślepiani.

Te i inne tematy znajdziesz w najnowszym wydaniu tygodnika Motor. W kioskach od poniedziałku

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje