Ford z kontrolą zakrętów

Przez wiele lat ford explorer był najpopularniejszym suvem w USA. Jeździły nim mamy, nastolatki a nawet bohaterowie Parku Jurajskiego.

W 2007 roku auto straciło jednak tytuł najlepiej sprzedającego się pojazdu w swoim segmencie. Zainteresowanie modelem spadło o 1/4. Wkrótce ma się to jednam zmienić. Ford przygotował bowiem całkowicie nowe wcielenie popularnej terenówki.

Samochód zaprojektowano zgodnie z trendem zapoczątkowanym przez nową generację taurusa. Masywny pas przedni i ciężka acz stosunkowo dynamiczna linia nie pozwalają pomylić go z pojazdami innych producentów. Dzięki zastosowaniu kilku stylistycznych zabiegów typowych dla explorera (np. mocno pochylony tylny słupek) większość Amerykanów nie powinna mieć problemów z określeniem modelu.

Nowe wcielenie auta przyciągać ma klientów nie tylko stylistyką. Ford podkreśla, że w stosunku do poprzedniego modelu znacznie poprawi się jakość montażu. Poprawa dotyczyć ma również materiałów zastosowanych do wykończenia wnętrza - nowe auto sprzedawane będzie aż na 90 rynkach, na których klienci są z reguły bardziej wybredni niż w Stanach.

Reklama

Co ciekawe, podstawowy model napędzany będzie na przednie koła. Na amerykańskim rynku paletę jednostek napędowych otworzy 3,7 litrowy V6, którego główną zaletą ma być niewielkie zużycie paliwa. Napęd przenoszony będzie za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Na pozostałych rynkach podstawową jednostką będzie najprawdopodobniej czterocylindrowy, dwulitrowy motor z rodziny ecoboost. Wspomagany turbosprężarką, wyposażony we wtrysk bezpośredni silnik rozwijać ma około 230 KM.

By uniknąć problemów z dachowaniem (po wprowadzeniu na rynek pierwszej serii explorera w tego typu wypadkach zginęło 271 osób) standardowym wyposażeniem będzie system "kontroli zakrętów" działający w oparciu o wiele czujników (m.in. prędkość obrotowa i kąt wychylenia kół).

Modele z napędem 4x4 otrzymają również podobny do stosowanego w samochodach Land Rovera elektroniczny system wspomagania jazdy terenowej. Kierowca, przy pomocy pokrętła, wybierać ma rodzaj nawierzchni, w zależności od dokonanego wyboru komputer zmieniać ma nastawy hamulców, skrzyni biegów czy reakcje silnika na gaz.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | Ford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama