Carrera cabrio
Zaledwie kilka tygodni po prezentacji napędzanych na cztery koła modeli 911 carrera 4 i 911 carrera 4s w wersji coupe, Porsche przedstawiło te samochody pozbawione dachu.
Carrera 4 cabrio napędzana jest znanym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 litra i mocy 239 kW (325 KM) i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h. W modelu 4S zamontowano silnik 3,8 litra o mocy 261 kW (355 KM). Na przyspieszenie od zera do 100 km/h potrzebuje on 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 288 km/h. Silniki i osiągi są więc identyczne jak w wersjach coupe.
Identycznie rozwiązano również układ napędu na cztery koła. Jego serce stanowi wielotarczowe sprzęgło lepkoście, które w sposób ciągły przenosi od 5 do 40 procent mocy na przednie koła.
Cechą charakterystyczną nowych 911-tek carrera coupe są poszerzone łącznie o 44 milimetry tylne błotniki. Ten element zachowano również w kabrioletach.
Składany dach waży 45 kg. Jego składanie i rozkładanie odbywa się całkowicie automatycznie i trwa 20 sekund. Możliwe jest również w trakcie jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.
System przeciwkapotażow składa się ze wzmocnionych przednich słupków oraz umieszczonej za zagłówkami poprzeczki, która wysuwa się w razie zagrożenia dachowaniem.
Użyty w kabrioletach oraz coupe Porsche Stability Management (PSM) posiada dwie nowe funkcje: układ hamulcowy przed hamowaniem z pełną siłą zostaje wstępnie napełniony, co eliminuje luz między klockami a tarczami hamulcowymi i jeszcze bardziej skraca drogę hamowania.
Druga nowa funkcja PSM uaktywnia się, gdy kierowca naciśnie szybko, lecz nie z maksymalną siłą na hamulec. W tej sytuacji pompa hydrauliczna kompensuje brakujące ciśnienie tak, aby doprowadzić wszystkie koła do granicy regulacji ABS i tym samym pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności hamowania.
911-tki cabrio trafią do sprzedaży po wakacjach.