Alkoholowe Clio
Na Międzynarodowych Targach Rolniczych, które odbyły się w Paryżu Renault zaprezentowało Clio II przystosowane do jazdy na benzynie, etanolu lub dowolnej ich mieszance (0-100 proc.).
Samochód zbudowano z myślą o rynku brazylijskim, gdzie będzie kosztował tylko o 1 procent drożej od analogicznych pojazdów z silnikami konwencjonalnymi.
Clio Hi-Flex będzie dostępne zarówno jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Do wyboru są szesnastozaworowe silniki o pojemnościach 1.0 lub 1.6 l. Słabsza jednostka dysponuje mocą 76 (na etanolu) lub 77 (na benzynie) KM. Mocniejszy silnik ma odpowiednio 110 i 115 KM.
Renault planuje wprowadzenie samochodów na biopaliwo również do Europy. Do 2009 roku połowa pojazdów z silnikami benzynowymi ma być przystosowana do jazdy na mieszance zawierającej do 85 procent etanolu, zaś wszystkie silniki Diesla będą spalały paliwo zawierające do 30 procent estrów.
Etanol to alkohol otrzymywany z fermentacji cukrowej. Źródłem cukrów są zwykle zboża oraz ziemniaki.