722: 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 650 KM

Ma wyższą moc, lepsze zestrojenie układu jezdnego i zdecydowanie sportowy charakter wnętrza.

Mercedes zaprezentował nową wersję SLR-a o nazwie 722 Edition Rozwijający moc 650 KM i zapewniający osiągi odpowiednie do takich parametrów nowy superbolid Mercedesa, który wchodzi do sprzedaży, podniesie poziom adrenaliny nie tylko fanom samochodów.

Doładowany kompresorowo 5,5-litrowy silnik V8 modelu „722 Edition“, który wytwarzany jest ręcznie w fabryce AMG w Affalterbach, rozwija moc 478 kW/650 KM. Cechy szczególne tej wyczynowej jednostki to natychmiastowe reakcje na ruchy pedału gazu, niesamowitej wielkości moment obrotowy i nieporównywalne z niczym brzmienie widlastej „ósemki“.

Reklama

Osiągi tak zmotoryzowanego samochodu są imponujące nawet jak na auto wyczynowe: „722 Edition“ na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego potrzebuje zaledwie 3,6 s, po 10,2 s przekracza już barierę 200 km/h. Prędkość maksymalna wynosząca 337 km/h także jest lepsza od uzyskiwanej przez „zwykłego“ SLR-a (334 km/h).

Dzięki wyrafinowanemu zawieszeniu, 19-calowym aluminiowym kołom, sztywniejszym nastawom amortyzatorów i zmniejszeniu prześwitu o 10 mm auto zapewnia swemu kierowcy również charakterystykę jezdną godną toru wyścigowego. Oczywiście, układ hamulcowy także do tego dostosowano – większe tarcze o średnicy 390 mm to pewność fantastycznej skuteczności.

Z zewnątrz wersja SLR 722 Edition wyróżnia się dyskretnymi modyfikacjami, co docenią szczególnie kolekcjonerzy samochodów. A ci stanowią tu najważniejszą grupę celową klientów. Przekonstruowany przedni spoiler oraz tylny dyfuzor poprawiają aerodynamikę i dociskanie auta do podłoża przy wysokich prędkościach. Jednocześnie szerokie zastosowanie pokrytego bezbarwnym lakierem włókna węglowego jako ekstremalnie wytrzymałego, ale i superlekkiego materiału to dowód na bardzo praktyczne podejście do kwestii konstruowania aut.

Kubełkowe fotele pokryte skórą i Alcantarą zapewniają wspaniałe podparcie boczne, zaś fantastycznie leżąca w dłoniach wyścigowa kierownica obciągnięta skórą, łopatki do zmiany biegów i czarne karbonowe wstawki w desce rozdzielczej nadają kokpitowi wyrafinowany, czysto sportowy wygląd.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wnętrza | sportowy | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy