W 2012 r. spadł eksport wyrobów motoryzacyjnych

W ub. roku polski przemysł motoryzacyjny sprzedał za granicę wyroby za 17,6 mld euro, o 1,6 mld euro (8,23 proc.) mniej niż w 2011 roku.

W ub. roku polski przemysł motoryzacyjny sprzedał za granicę wyroby za 17,6 mld euro, o 1,6 mld euro (8,23 proc.) mniej niż w 2011 roku.

Podobnie jak w latach poprzednich, zdecydowana większość produktów motoryzacyjnych trafiła do odbiorców w krajach Unii Europejskiej - 81,6 proc. całości eksportu. Jednak uzyskany wynik (14,4 mld euro) jest o blisko 11,3 proc. gorszy niż w 2011 roku. Natomiast w przypadku współpracy z klientami spoza UE, w 2012 r. nastąpił blisko 9,3-proc. wzrost eksportu - informuje serwis AutomotiveSuplliers.pl.

Niezmiennie największym odbiorcą pozostają Niemcy, do których trafiło ponad 30,3 proc. całości polskiego eksportu motoryzacyjnego (-4,7 proc.). Eksport do Włoch (10,2 proc. całości) spadł o 27,4 proc. Tak jak przed rokiem, trzecim najważniejszym rynkiem zbytu była Wlk. Brytania (9,5 proc., spadek o 2,1 proc.).

Reklama

W 2012 r. sprzedano za granicę samochody osobowe i towarowo-osobowe o wartości 5,3 mld euro, o 22,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a silniki wysokoprężne - za 2,1 mld euro, o 15,6 proc. mniej r/r.

Eksport części i akcesoriów miał wartość blisko 6,6 mld euro, tj. o 2,8 proc. większą niż rok wcześniej.

Źródło: WNP

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama