VW Golf VII z napędem na cztery koła

Volkswagen poszerza gamę modelową nowego Golfa o wersje z napędem na obie osie 4MOTION.

Tradycja "czteropędnych" Golfów liczy już ponad 25 lat - pierwszy taki model zadebiutował w 1986 roku.

Volkswagen Golf VII z napędem na obie osie korzysta z najnowszej, piątej już generacji systemu Haldex. Jest ona o 1,4 kg lżejsza od poprzedniej, nie korzysta bowiem z akumulatora ciśnienia. W połączeniu z lżejsza konstrukcją i oszczędniejszymi silnikami owocuje to mniejszym apetytem. W porównaniu do "szóstki", Golf VII 4MOTION zużywa nawet o 15 proc. mniej paliwa.

Golf z napędem na obie osie początkowo będzie dostępny wyłącznie z dwoma turbodieslami: 1.6 o mocy 105 KM i 250 Nm maksymalnego momentu oraz 2.0 o mocy 150 KM i 320 Nm momentu.

Reklama

Pierwszy z nich pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 11,5 s i osiągnąć prędkość maksymalną 187 km/h. Według Volkswagena zużywa średnio 4,5 l/100 km. 

Mocniejszy wariant rozpędza się do "setki" w 8,6 s, jego prędkość maksymalna wynosi 211 km/h, a średnie zużycie paliwa to według producenta 4,7 l/100 km.

Wszystkie Golfy VII 4MOTION wyposażone są w system start-stop, układ odzyskiwania energii oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego obu osi EDS. W Niemczech model jest o 1800 euro droższy od wersji przednionapędowej. Jego ceny w Polsce zostaną opublikowane w maju, a pierwsze egzemplarze trafią do krajowych salonów w połowie br.

 

msob

Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG Highline - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama