Volkswagen Golf VIII z polskimi cenami
Dobra wiadomość jest taka, że obecnie cennik nie obejmuje jeszcze wszystkich wersji Golfa, jakie będą dostępne. Dobra, ponieważ póki co ceny nie są niskie.
Pod maską nowego Golfa znajdziemy póki co dwie jednostki napędowe - 1.5 TSI o mocy 130 i 150 KM oraz 2.0 TDI, rozwijające 115 i 150 KM. Ciekawostką gamy jest mocniejszy "benzyniak", który w połączeniu z automatyczną skrzynią wyposażony jest w technologię mikrohybrydową i 48-voltową instalację elektryczną. Docelowo pojawi się ona też w wersji 130-konnej oraz 110-konnej (1.0 TSI). W późniejszym terminie dostępna będzie też wersja 1.0 TSI 90 KM, topowa mająca "ponad" 300 KM oraz dwie odmiany hybrydowe plug-in.
Obecnie ceny nowego Golfa zaczynają się od 91 990 zł, a więc całkiem sporo, ale mowa tu o odmianie 1.5 TSI 130 KM w "środkowej" wersji Life. Bazowa, nazwana po prostu Golf, występuje obecnie tylko z silnikiem 2.0 TDI 115 KM, wyceniona na 95 290 zł. Najdroższa konfiguracja to obecnie 2.0 TDI 150 KM, które dostępne jest tylko z 7-stopniową przekładnią DSG i topowym wyposażeniem Style - cena to 128 990 zł.
Już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory przednie i tylne, bezkluczykowe uruchamianie auta, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z ekranem o przekątnej 8,25 cali i dostępem do usług mobilnych, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, asystent pasa ruchu oraz ostrzeganie przed ryzykiem kolizji.
Lista opcji obejmuje między innymi 3-strefową klimatyzację automatyczną, matrycowe światła LED, wyświetlacz head-up, 18-calowe felgi aluminiowe, adaptacyjne zawieszenie, elektrycznie sterowany fotel kierowcy oraz rozbudowany zestaw asystentów kierowcy.