Veyron nr 400. Zostało 50

Bugatti zmontowało Veyrona numer 400. Jubileuszowy egzemplarz jest ostatnim z serii trzech aut dedykowanych znanemu kierowcy wyścigowemu, który w latach 30. triumfował za kierownicą Bugatti w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Prezentując Veyrona w 2005 roku, Bugatti ogłosiło, że zbuduje łącznie 300 sztuk wersji coupe (odmiany 16.4 o mocy 1001 KM oraz Super Sport o mocy 1200 KM) i 150 roadsterów (1001-konnego Grand Sporta oraz 1200-konnego Grand Sporta Vitesse). Pula tych pierwszych została już wyczerpana; do kupienia pozostało jeszcze 50 egzemplarzy otwartej odmiany modelu.

Veyron numer 400 jest ostatnim ze specjalnej serii trzech aut zbudowanych na cześć Jean-Pierre'a Wimille'a - kierowcy wyścigowego, który w latach 30. dwukrotnie triumfował za kierownicą Bugatti w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Reklama

Do napędu auta służy wspomagany czterema turbosprężarkami silnik W16 o pojemności 8 litrów, mocy 1200 KM oraz 1500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Efekt? Sprint do "setki" w 2,6 s i prędkość maksymalna równa 408,84 km/h.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse w wersji Legend Jean Pierre Wimille - bo tak brzmi pełna nazwa modelu - kosztuje 2,13 mln dolarów. 

msob

Bugatti Veyron Grand Sport w produkcji do 2014 r.

Volkswagen traci na każdym Veyronie 6,3 mln dolarów

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy