Toyota Yaris Cross to hybrydowy crossover świetny do miasta i w teren

Coraz więcej osób szukających miejskiego samochodu, decyduje się na niedużego crossovera. Samochody takie stanowią lepiej prezentującą się oraz praktyczniejszą alternatywę dla klasycznych hatchbacków. Toyota poszła jednak o krok dalej i Yaris Cross doskonale czuje się nie tylko w mieście. Wystarczy zjechać z asfaltu, aby napęd na cztery koła AWD-i pokazał, na co go stać.

Prezentacja partnera

Toyota Yaris Cross to idealny samochód do miasta

Myśląc o samochodzie miejskim, skupiamy się często przede wszystkim na łatwości manewrowania w zatłoczonych ulicach oraz parkowania w ciasnych miejscach. Z kolei crossovery kojarzą się nam raczej z większymi autami - czy więc połączenie tych dwóch koncepcji nie stoi trochę w sprzeczności?

Toyota Yaris Cross udowadnia, że to doskonałe połączenie. Model ten ma tylko 418 cm długości, więc pozostaje nieduży, a zatem łatwy w manewrowaniu i parkowaniu. Z drugiej strony, mając wysokość niemal 1,6 m, okazuje się bardzo praktyczny na co dzień.

Wyższe nadwozie oznacza znacznie łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie - brak konieczności schylania się i zajmowania miejsca na nisko usytuowanym fotelu to udogodnienie, do którego można się szybko przyzwyczaić. Docenią to również rodzice małych dzieci, które o wiele łatwiej umieścić w foteliku, a także kierowcy - wysoka pozycja za kierownicą ułatwia obserwację otoczenia.

Niewątpliwą zaletą crossovera jest także bardziej przestronne wnętrze. Od miejskiego samochodu zwykle nie oczekuje się, że zawiezie nas na wakacje z całą rodziną, ale podwyższone nadwozie Toyoty Yaris Cross, oferuje naprawdę sporą przestrzeń jak na auto tej klasy. Z kolei bagażnik o pojemności niemal 400 l jest większy niż w części kompaktowych hatchbacków, a więc samochodów plasowanych o segment wyżej.

Toyota Yaris Cross Hybrid ma idealny napęd do miasta

Nie od dziś wiadomo, że doskonałym wyborem do miasta jest napęd hybrydowy. Pozwala on na częstą jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, obniżając spalanie oraz emisję szkodliwych substancji, ale z drugiej strony daje pełną niezależność, ponieważ nie wymaga ładowania z gniazdka. Największe zaś doświadczenie w konstruowaniu takich napędów ma oczywiście Toyota, która jest prekursorem tej technologii i sprzedaje hybrydy od ponad 25 lat.

Właśnie taki napęd znajdziemy pod maską Toyoty Yaris Cross. Jednostka benzynowa oraz elektryczny motor generują wspólnie 116 KM, pozwalając na przyspieszenie do 100 km/h w 11,2 s. Znacznie większe wrażenie robi jednak średnie spalanie, które wynosi zaledwie 4,4 l/100 km/h.

Kolejną zaletą hybrydy Toyoty jest automatyczna skrzynia biegów e-CVT. Stanowi ona integralną część napędu i zapewnia nieocenioną wygodę, jaką dla kierowcy, szczególnie w mieście, jest brak konieczności wciskania sprzęgła oraz ręczna zmiana biegów.

Toyota Yaris Cross Hybrid sprawdzi się także w terenie

Yaris Cross Hybrid to wymarzony samochód miejski, ale dobrze radzi sobie również poza nim. Tym, co wyróżnia go na tle konkurentów, jest fakt, że naprawdę może on zjechać z asfaltowych dróg. Umożliwia to nie tylko zwiększony do 17 cm prześwit, ale również napęd na wszystkie koła AWD-i.

To prawdziwy ewenement w segmencie miejskich SUV-ów, których producentów w ogóle nie interesuje możliwość jazdy po bezdrożach. Tymczasem Toyota wykorzystała kolejny atut, jaki daje jej hybrydowy układ napędowy - zamiast klasycznego 4x4, wymagającego wielu komponentów i miejsca, aby przekazać moc na tylną oś, Japończycy zamontowali przy niej dodatkowy silnik elektryczny. Takie rozwiązanie bardzo upraszcza cały układ, a do tego może być aktywowane dokładnie wtedy, gdy jest potrzebne, nie zwiększając zużycia paliwa, gdy nie jest używane. Kiedy jednak zajdzie taka potrzeba, Yaris Cross Hybrid AWD-i może przekazać do 60 proc. mocy na tylne koła. Warto przy tym odnotować, że model Toyoty jest jedynym na rynku, który oferuje napęd na wszystkie koła w tym segmencie.

Toyota Yaris Cross Hybrid to unikalna propozycja na rynku

Yaris Cross ma niewątpliwie wiele zalet - to modny miejski SUV, którego nadwozie kryje przestronne i praktyczne wnętrze, oferując znacznie więcej od klasycznych hatchbacków, pozostając przy tym wyraźnie mniejszym i łatwiejszym w parkowaniu i manewrowaniu od aut kompaktowych.

Z kolei jego napęd idealnie sprawdza się w mieście, pozwalając sporo czasu podróżować z wyłączonym silnikiem spalinowym. Jednocześnie pozwala on na zastosowanie napędu na wszystkie koła AWD-i, dzięki któremu Yaris Cross nie tylko wygląda jak terenówka, ale faktycznie pozwala na zjechanie z asfaltu.

Prezentacja partnera

materiały promocyjne

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy