Toyota Prius najnowszej generacji z atrakcyjnym rabatem

Toyota Prius od ponad 25 lat wyznacza nowe trendy w motoryzacji – można powiedzieć delikatnie i z pewną dozą zachowawczości. Można też stwierdzić bardziej kategorycznie, że każda kolejna generacja modelu to mała rewolucja w motoryzacji. Kolejnym potwierdzeniem tej tezy jest nowy, przepełniony innowacjami Prius, dostępny obecnie w wyprzedaży rocznika 2023 z atrakcyjnym rabatem w wysokości 20 tys. zł.

Prezentacja partnera

Toyota Prius zadebiutowała w 1997 r., co zbiegło się w czasie z kiełkującymi w motoryzacji trendami ekologicznymi. Jako pierwszy masowo produkowany zelektryfikowany samochód na świecie cieszył się ogromną popularnością - również dlatego, że było to po prostu coś nowego. Choć zrobienie świetnego pierwszego wrażenia z pewnością należy uznać za sukces, zdecydowanie trudniejszym zadaniem zawsze jest utrzymanie uwagi klientów. Priusowi się to udało (jak dotąd sprzedało się ponad 5 mln egzemplarzy), a każda kolejna generacja zaskakiwała pionierskimi pomysłami. I do dziś nic się w tej kwestii nie zmieniło: Prius piątej generacji kolejny raz mocno zaskakuje.

Nie oceniaj książki po okładce...

...a samochodu po karoserii - można by rzec, szukając motoryzacyjnej analogii do popularnego powiedzenia. Ale w zasadzie... dlaczego nie? Zaznaczmy jednak, że będzie to tylko punkt wyjścia oraz jeden z wielu elementów oceny samochodu. Niemniej o wyglądzie Priusa piszemy nie bez powodu. Po pierwsze, sporo w tej kwestii się zmieniło. Prius w stronę nowoczesnych linii ewoluował już od drugiej generacji. Efekt? Coraz bardziej dynamiczna sylwetka, czego piąta generacja pozostaje najbardziej wyrazistą wersją.

Po drugie, nowy model Toyoty zdobył jedną z najbardziej prestiżowych nagród w świecie motoryzacyjnego designu. Mowa o międzynarodowym konkursie Red Dot Design Award, na którym piątą generację Priusa nagrodzono najważniejszym wyróżnieniem: Best of the Best. Jury doceniło "nowoczesną, odważną interpretację charakterystycznego dla tego modelu nadwozia liftback, podkreśloną eleganckimi liniami i rozwiązaniami stylistycznymi".

Kokpit, którego nie znajdziesz w żadnym innym modelu marki

Sporo dzieje się także w momencie, gdy zajrzymy do środka. Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy to fakt, że znajdziemy tam naprawdę sporo miejsca. Od razu poczujemy też, że układ kabiny został zaprojektowany z jednej strony minimalistycznie (pozbyto się zbędnych rozwiązań), z drugiej - z naciskiem na praktyczność.

Przykład? Choćby wyświetlacz na tablicy wskaźników. Umieszczony on został bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, co oznacza, iż nie ma potrzeby odrywania wzroku od sytuacji na drodze, aby na niego spojrzeć. Efekt? Większe bezpieczeństwo. Równie intuicyjny i przejrzysty pozostaje rozkład przycisków, łącznie z przełącznikami od klimatyzacji, które płynnie komponują się z deską rozdzielczą.

Najbardziej dynamiczna (i wydajna!) generacja w historii modelu

Choć wygląd i wnętrze mają ogromne znaczenie, Prius na tle konkurencji zawsze wyróżniał się napędami. Nie inaczej jest w przypadku piątej generacji, która w Europie dostępna jest wyłącznie jako hybryda plug-in z napędem o mocy 223 KM. Sporo, jak na tak niewielki model, prawda? No to dodajmy, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,7 sekundy. Wrażenie może robić jednak nie tylko dynamika samochodu, ale także zasięg wyłącznie w trybie elektrycznym wynoszący do 86 km.

W tym miejscu warto jeszcze wspomnieć o dwóch rzeczach: platformie GA-C drugiej generacji w architekturze TNGA oraz technologii Predictive Efficient Drive. Zalety zastosowania platformy GA-C szybko zauważy każdy kierowca, nawet ci mniej wyczuleni na zachowanie pojazdu. Niższa masa idąca w parze z większą sztywnością skutkują przewidywalnym prowadzeniem. Z kolei Predictive Efficient Drive to po prostu... niższe zużycie paliwa (automatyczna optymalizacja pracy układu hybrydowego w oparciu o styl jazdy). O jakich dokładnie liczbach mówimy? Od 0,5 do 0,7 l/100 km.

Liczne wersje wyposażenia i rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo

Toyota Prius piątej generacji do sprzedaży trafiła w kilku wersjach wyposażenia, a w trwającej obecnie wyprzedaży rocznika 2023 można nabyć auto z rabatem w wysokości 20 tys. zł od ceny katalogowej. W wersji Comfort już w standardzie znajdziemy m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, system multimedialny Toyota Smart Connect z 12,3-calowym ekranem dotykowym i nawigacją czy dwustrefową automatyczną klimatyzację. Równie ciekawie prezentują się pozostałe wersje, czyli Prestige (podgrzewana kierownica, elektryczne otwieranie bagażnika, cyfrowe lusterko wsteczne) oraz Executive (wentylowane fotele przednie, systemem kamer 360 czy panele fotowoltaiczne na dachu - ponad 8 km do zasięgu).

Toyota od lat kojarzy się nie tylko z innowacyjnymi i przyjaznymi środowisku napędami, ale też bezpieczeństwem. Prius piątej generacji to pod tym względem przede wszystkim najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota T-MATE, zintegrowane z LED-ową listwą świetlną deski rozdzielczej. Dość powiedzieć, iż liczba wykrywanych zagrożeń (np. poruszających się obiektów) uległa zwiększeniu dzięki kamerze o dwukrotnie większym zasięgu i szerszym kącie widzenia. W efekcie układ wczesnego reagowania w razie ryzyka kolizji ma szansę skuteczniej zareagować.

Zużycie paliwa dla modelu Toyota Prius 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT: 0,5-0,7 l/100 km; emisja CO2 11-16 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.

Prezentacja partnera

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy