Tak wygląda 20V20 – pierwszy crossover Seata

Hiszpanie zaprezentowali w Genewie swojego pierwszego, prawdziwego SUVa.

Seat, jak każdy producent, chciał mieć w ofercie pseudoterenówkę, ale do tej pory musiał zadowolić się uterenowioną Alteą Freetrack oraz niedawno zaprezentowanym Leonem X-Perience. Teraz jednak hiszpański producent pokazał wreszcie SUVa z prawdziwego zdarzenia.

Koncepcyjny model 20V20 zbudowano na modularnej platformie MQB i ma on 4660 mm długości oraz rozstaw osi wynoszący 2790 mm. Takie wymiary każą klasyfikować go już do klasy średniej, co jest ciekawym posunięciem, biorąc pod uwagę to, że najbardziej popularne są kompaktowe i miejskie crossovery.

Reklama

Seat mierzy jednak w duże rodzinne auta, co widać chociażby po sporym bagażniku, mającym 600 litrów pojemności. Dość duży jest też prześwit, wynoszący 22,8 cm, co powinno pozwolić na bezstresową jazdę nawet po bardzo nierównym terenie.

20V20, tak jak pozostałe modele Seata, wyróżniać się ma nie tylko zwracającą uwagę stylistyką, ale także bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Przyznać trzeba, że jeśli produkcyjna wersja nie zmieni się dużo w stosunku do zaprezentowanego konceptu, to będzie jednym z najładniejszych SUVów na rynku.

Debiut rynkowy Seata 20V20 zaplanowano na przyszły rok.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy