Smart stał się marką w pełni elektryczną

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Smart wycofuje ze swojej oferty wersje spalinowe i zmienia nazwę na Smart EQ. Przy okazji modele zostały poddane face liftingowi.

Fani marki zauważą zapewne przemodelowane pasy przednie Smarta EQ . Inne są też reflektory (w całości w technologii LED) i grill. Styliści postanowili zróżnicować modele Fortwo i Forfour tak, by już na pierwszy rzut oka, wyłącznie po kształcie przodu, można było rozróżnić, z którą serią modelową mamy do czynienia. W przypadku Fortwo i Fortwo Cabrio, umieszczone w narożnikach zderzaka wloty powietrza są pionowe, a okrągłe reflektory halogenowe montowane na zewnątrz osłony chłodnicy. W większym Smarcie Forfour zastosowano większy grill, w którego dolnej partii zamontowano lampy przeciwmgłowe, a wloty powietrza w narożnikach zderzaka ustawiono pod innym kątem.

Reklama

Co jeszcze? Z tyłu pojawiły się reflektory o nowej grafice, a w palecie kolorów zadebiutowały cztery nowe lakiery (dwa dla Fortwo i dwa dla Forfour).

W kabinie zmieniła się m.in. konsola środkowa. Przed wybierakiem "skrzyni biegów" (a w zasadzie selektorem trybu jazdy) zamontowano duży, zamykany za pomocą rolety, schowek, który pomieścić może największy nawet smartfon albo dwa kubki z kawą. W kategorii nowości można też traktować nowy system info-rozrywki z 8-calowym wyświetlaczem.

Bez zmian pozostał za to sam układ napędowy. Wszystkie modele wykorzystują tę samą architekturę - napędzający tylną oś elektryczny silnik (80 KM i 160 Nm) i baterię litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 17,6 kWh (składającą się z 96 ogniw). Zasięg - w zależności od modelu - waha się między 140 a 159 km (wg starego cyklu pomiarowego NEDC, w rzeczywistości będzie to więc bliżej 100 km).

Smart Fortwo przyspiesza do 100 km/h w 11,6 s (w 4,8 s od 0 km/h do 60 km/h). Większy Smart Forfour na sprint do 100 km/h potrzebuje 12,7 s (5,2 s od 0 km/h do 60 km/h). Prędkość maksymalna obu modeli to 130 km/h.

Pełne ładowanie akumulatorów przy użyciu pokładowej ładowarki (4,6 kWh) trwa około 3,5 godziny. Wykorzystując opcjonalną szybką ładowarkę (22 kW) elektrycznego Smarta doładować można do 80 proc. nominalnej pojemności baterii w około 40 minut.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy