Skoda Octavia RS wyceniona w Polsce

Najnowsza odsłona usportowionej Octavii po raz pierwszy dostępna będzie z trzema rodzajami napędu. Na początku debiutują jednak tylko dwa z nich.

Octavię RS charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi. Z tyłu liftbacka na czarno lśnią także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.

We wnętrzach wszystkich modeli Octavii RS dominuje czerń. Przeprojektowana wielofunkcyjna trójramienna kierownica jest wykonana ze skóry i oznaczona logo RS. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki. Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zastosowano tapicerkę z alcantary, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu. Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej alcantarą. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.

Reklama

W czwartej generacji Octavii RS klienci po raz pierwszy mogą wybierać spośród trzech różnych układów napędowych. Do wyboru jest klasyczna wersja 2.0 TSI o mocy 245 KM, występująca ze skrzynią manualną lub siedmiobiegową DSG. Tradycyjnie już można zdecydować się też na diesla - 2.0 TDI oferuje teraz 200 KM, dostępne jest wyłącznie z "automatem" i jako jedyna odmiana może mieć napęd na wszystkie koła. Zupełną nowością jest odmiana hybrydowa plug-in o oznaczeniu RS iV - jej moc systemowa to 245 KM, które trafiają na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni DSG.

W standardowym wyposażeniu modeli RS można znaleźć wirtualne zegary z dodatkowym układem sportowym, przełącznik trybów jazdy W standardzie jest także wybór trybów jazdy, 18-calowe felgi, dostęp bezkluczykowy, nawigację z ekranem o przekątnej 10 cali oraz matrycowe reflektory główne. O dynamikę jazdy dbają progresywny układ kierowniczy oraz zawieszenie sportowe, które w przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało obniżone o 15 mm. Prześwit w wersji RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. Z kolei w wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.

Początkowo Skoda Octavia RS dostępna będzie tylko w dwóch wersjach. Za 2.0 TSI zapłacimy 147 850 zł, natomiast RS iV kosztuje 158 300 zł. Dopłata do nadwozia kombi wynosi 4000 zł. Odmiana wysokoprężna ma dołączyć do oferty w niedługim czasie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy