Salon Paryż 2014 - Porsche Cayenne S E-Hybrid
3,4 l/100 km - tyle ma zużywać odnowione Porsche Cayenne w hybrydowej wersji S E-Hybrid z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in).
Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV-ów. Model zastępuje odmianę S Hybrid. Wyposażono go w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi. W rezultacie średnie zużycie paliwa modelu wynosi według Porsche 3,4 l/100 km.
3-litrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) wespół z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s i prędkość maksymalną równą 243 km/h.
W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h. Akumulator można ładować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy.
Cayenne S E-Hybrid zadebiutuje oficjalnie podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Paryżu. Tym samym Porsche będzie miało najszerszą ofertę hybryd plug-in na rynku - obok Cayenne ich gama obejmie Panamerę S E-Hybrid oraz 918 Spyder. Modele te zdążyły spotkać się już z pozytywnym przyjęciem klientów: w ciągu pierwszych 8 miesięcy br. na całym świecie dostarczono 16 698 egzemplarzy Panamery, w tym 1513 sztuk odmiany S E-Hybrid, co daje jej 9-proc. udział w sprzedaży. Producent z Zuffenhausen spodziewa się, że Cayenne S E-Hybrid spotka się z jeszcze większym zainteresowaniem nabywców.
msob