Salon Paryż 2014 - Audi A6 po liftingu - informacje i zdjęcia

Nowe spojrzenie. Audi przywiezie do Paryża odnowione A6. Poza dynamiczniej nakreślonym przednim pasem, nawiązującym do zmodernizowanego już A7, inżynierowie z Ingolstadt zastosowali też nowe silniki, skrzynie i nowy system multimedialny.

Ostrzejsze rysy przedniego pasa A-szóstki zapowiadają zmianę w stylizacji Audi, którą widać już na przykładzie nowego TT. Subtelnie zmieniono również wyprofilowanie progów i tylnego zderzaka oraz wypełnienie tylnych lamp. Na życzenie model będzie teraz dostępny z reflektorami LED-owymi lub Matrix LED (więcej informacji).

Audi podkreśla, że A6 jest pionierem lekkiej konstrukcji - w budowie jego nadwozia zastosowano liczne elementy z aluminium i stali tłoczonej na gorąco. Waga wersji 1.8 TFSI wynosi 1535 kg.

Reklama

Kształty kokpitu - praktycznie bez zmian. Opcjonalnie przednie fotele oferowane są z funkcją wentylacją i masażu, a wersja Avant występuje ze sterowaną czujnikiem, automatyczną pokrywą bagażnika oraz elektrycznie odsuwaną roletą. Na życzenie dostępny jest też system multimedialny MMI Navigation plus z MMI touch i 8-calowym monitorem. Wykorzystuje on nową platformę techniczną - procesor graficzny Tegra 30 produkcji partnera Audi, firmy Nvidia. Audi connect przekazuje dane za pomocą standardu szybkiej transmisji danych LTE i umożliwia korzystanie z usług internetowych, w tym nowych aplikacji Media Streaming. Za dopłatą oferowany jest też wyświetlacz head-up.

Kolejne nowości pojawiły się w palecie silników. Bazowa gama obejmuje trzy benzynowe silniki TFSI o mocy od 190 do 333 KM oraz 5 turbodieslu TDI (150-346 KM). Najbardziej oszczędna odmiana benzynowa z silnikiem 1.8 TFSI oraz nową przekładnią zautomatyzowaną S tronic ma średnio zużywać 5,7 l/100 km, a mistrz ekonomiki wśród turbodiesli - ze 150-konnym motorem 2.0 TDI - jedynie 4,2 l/100 km.

Modernizacji poddano mocniejsze jednostki: 3.0 TFSI oraz 3.0 TDI. Ta druga występuje w kilku wersjach mocy: 218- i 272-konna mają jedną turbosprężarkę, a 320-konna - dwie. Klienci mogą nabyć też odmianę 3.0 TDI wzmocnioną do 346 KM, dostępną w jubileuszowej serii A6 wprowadzonej na rynek z okazji 25. rocznicy debiutu silnika TDI w Audi 100 (więcej informacji).

Mocniejsze turbodiesle współpracują z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a pozostałe - z nową, 6-biegową skrzynią manualną lub zautomatyzowaną przekładnią S tronic o 7 przełożeniach. Ta ostatnia zastąpiła w wariantach przednionapędowych przekładnię Multitronic. Odmiany z napędem na obie osie quattro o mocy powyżej 272 KM można doposażyć w sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment napędowy na koła tylnej osi.

Poza tym oferta obejmuje odmiany S6 (4.0 V8 biturbo o mocy 450 KM), RS 6 Avant (4.0 V8 biturbo o mocy 560 KM) oraz uterenowionego allroada, dostępnego z motorami 3.0 TFSI i 3.0 TDI (łącznie cztery wersje mocy). Ten ostatni ma teraz większy prześwit.

Audi montuje do A6 trzy rodzaje konwencjonalnych zawieszeń (komfortowe i dwa sportowe) oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 190 KM sprężyny zawieszenia wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (GRP), które pozwoliły zmniejszyć masę samochodu o ok. 4,4 kg (więcej informacji).

Sprzedaż nowego Audi A6 rozpocznie się jesienią br.

msob

Używane Audi A6 - PORADNIK KUPUJĄCEGO

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy