Range Rover Velar po drobnych zmianach

Velar otrzymał szereg ulepszeń oraz zmodyfikowane silniki z układem mild hybrid.

Nowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe, są dostępne z napędem na cztery koła, zarówno w wersjach benzynowych P250 i P400 oraz Diesla - D300 z których każdy jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne.

Największą nowością jest silnik P400e wyposażony w układ hybrydowy typu plug-in. Składa się on z 2-litrowej jednostki spalinowej o mocy 300 KM i silnika elektrycznego 143 KM, wytwarzając łącznie moc 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,4 sekundy. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,1 kWh pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym do 53 km. Można go naładować od 0 do 80 proc. w zaledwie 30 minut, za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego lub w 1 godz. 40 min za pomocą standardowej ładowarki ściennej o mocy 7 kW.

Reklama

Jednostka P400 zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 sekundy. Jest wyposażona w elektryczny kompresor, wspomagany przez turbosprężarkę Twin Scroll i system zmiennego skoku zaworów.

Wysokoprężny silnik D300, wyposażony w szeregowe sekwencyjne turbosprężarki generuje moment obrotowy 650 Nm, oferując przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Kolejną nowością jest czterocylindrowy silnik Ingenium D200 oferujący większą moc i niższe spalanie.

Range Rover Velar jest wyposażony w nowy system multimedialny Pivi. Obejmuje on 10-calowy wyświetlacz dotykowy, cyfrowe radio DAB, Apple CarPlay, Android Auto oraz Aplikacje Remote. Aktualizacja do systemu Pivi Pro pozwoli użytkownikom korzystać z zalet sztucznej inteligencji. Producent postawił na szybkość reakcji, dzięki czemu ekrany i system nawigacji są gotowe do pracy w ciągu kilku sekund (w przeciwieństwie do wcześniej stosowanego systemu). Dostęp do aktualizacji oprogramowania odbywa się bezprzewodowo, a wbudowane połączenie danych oznacza, że kierowca ma dostęp do najnowszych map, aplikacji i modułów oprogramowania pojazdu z dostosowanymi do nich aktualizacjami zaplanowanymi na ekranie dotykowym.

W Velarze pojawia się także system oczyszczania powietrza z filtrem PM2,5. Dzięki temu podróżując nawet w najgorszych warunkach atmosferycznych kierowca i pasażerowie nie musza martwić się o swoje zdrowie. Specjalnie zaprojektowany filtr przyciąga i wychwytuje drobne cząsteczki zawieszone o frakcji PM2,5 oraz redukuje ilość alergenów przenoszonych z kurzem i pyłkami roślin.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy