Ponad 2 mln Yarisów, Corolli i Avensisów do serwisu

Toyota poinformowała w środę, że z powodu problemów z poduszką powietrzną zarządza akcję serwisową dla 2,27 mln aut na całym świecie. To trzecia taka akcja największego globalnego producenta samochodów w ciągu ostatnich miesięcy.

Toyota poinformowała w środę, że z powodu problemów z poduszką powietrzną zarządza akcję serwisową dla 2,27 mln aut na całym świecie. To trzecia taka akcja największego globalnego producenta samochodów w ciągu ostatnich miesięcy.

Rzecznik koncernu powiedział agencji AFP, że w systemie uruchamiania poduszek powietrznych w ok. 20 modelach mogą wystąpić usterki, w najgorszym razie grożące zapłonem. W Japonii dotyczy to ok. 650 tys. samochodów, a za granicą - 1,62 mln aut.

Rzecznik dodał, że jeden z kierowców w Japonii złożył skargę, ponieważ z powodu tej usterki częściowo spłonęły fotele w samochodzie. Nie odnotowano jednak żadnego poważnego wypadku - zaznaczył rzecznik.

Wezwanie dotyczy m.in. modeli Yaris, Corolla i Avensis z lat 2000-2004.

Reklama

W ciągu dwóch miesięcy Toyota wezwała do warsztatów w sumie ponad 9 mln swoich samochodów, łącznie z najnowszą akcją. Na początku kwietnia wezwanie z powodu pięciu różnych problemów technicznych dotyczyło 6,39 mln aut. Koncern podkreślał wówczas, że usterki te nie były powodem żadnego wypadku.

Pod koniec maja producent wezwał ponad 500 tys. samochodów, głównie w Ameryce Północnej, z powodu różnych wad, w tym problemu z mocowaniem koła zapasowego.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama