Polski cennik Forda C-Max po face liftingu

Odświeżony kompaktowy minivan w wersji zwykłej i przedłużonej jest już dostępny w naszym kraju

Zmodernizowany C-Max upodobnił się do najnowszych modeli Forda, szczególnie Focusa, na którym bazuje. Nowy pas przedni kontynuuje stylistykę wyraźnie inspirowaną Astonem Martinem, natomiast tył zmienił się tylko w przypadku wersji nieprzedłużonej.

Wzorem odświeżonego Focusa, również C-Max przeszedł małą rewolucję we wnętrzu. Obecnie na desce rozdzielczej dominuje nie gąszcz przycisków, ale 8-calowy ekran dotykowy systemu SYNC2. Nowy jest również panel klimatyzacji oraz zegary.

Spore zmiany zaszły też pod maską Forda C-Maxa po face liftingu. Rolę podstawowej nadal odgrywa jednostka 1.6 (wcześniej Duratec, obecnie Ti-VCT) o mocy 85 KM (dostępna też w wersji 125 KM), ale zrezygnowano z jej 100-konnej odmiany. Litrowa doładowana jednostka EcoBoost wciąż występuje w odmianie 100 i 125-konnej. Topowym "benzyniakiem" jest 1.5 Ecoboost rozwijający 150 lub 182 KM (zamiast 1.6 EcoBoost o tych samych mocach).

Reklama

Jeszcze więcej nowości znajdą zwolennicy diesli, ponieważ wymieniono tutaj całą paletę. Miejsce dotychczasowych jednostek 1.6 TDCi (95 i 115 KM) oraz 2.0 TDCi (115, 140 i 163 KM) zajęły 1.5 TDCi (95, 105, 120 KM) oraz 2.0 TDCi (150 i 170 KM).

Tak jak dotychczas wybrane wersje wysokoprężne dostępne są z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift, natomiast dwa najmocniejsze "benzyniaki" można zamówić ze skrzynią automatyczną o sześciu przełożeniach. Dotychczas występowały one tylko z przekładniami manualnymi.

Odświeżony Ford C-Max dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych - Trend, Edition oraz Titanium. Zrezygnowano więc z bazowej odmiany Ambiente, co tłumaczyłoby wyższą, niż dotychczas, cenę. Obecnie za kompaktowego minivana Forda musimy zapłacić przynajmniej 68 100 zł (dotychczas 63 tysiące złotych). Najtańszy diesel to wydatek 80 800 zł, a cennik zamyka kwota 109 250 zł (za 2-litrowego diesla 170 KM z przekładnią PowerShift).

Ford Grand C-Max, czyli przedłużona wersja, kosztuje o średnio 3 tysiące złotych więcej. Nie jest jednak dostępna z podstawowym silnikiem benzynowym (1.6 Ti-VCT 95 KM), więc jej ceny zaczynają się od 76 650 zł (za 1.0 EcoBoost 100 KM).

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama