Peugeot 308 GT w dwóch smakach

Hot hatch w wersji light - Peugeot zaprezentuje w Paryżu "308" w wersji GT, oferowaną z benzynowym silnikiem o mocy 205 KM lub 180-konnym turbodieslem.

Model będzie oferowany zarówno z nadwoziem hatchback, jak i kombi. Znaki szczególne - wlot powietrza z lwem, lakierowany na czarno tylny dyfuzor, podwójna końcówka wydechu, 18-calowe, szlifowane obręcze w dwóch kolorach z oponami Michelin Pilot Sport 3, wzmocnione hamulce (z 330-milimetrowymi tarczami z przodu) oraz utwardzone i obniżone zawieszenie (o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu). Na życzenie 308 GT dostępny jest też w specjalnym kolorze Magnetic Blue.

Lista wyposażenia modelu obejmuje także tapicerkę (alcantara plus skóra ekologiczna lub skóra nappa) z czerwonymi przeszyciami, aluminiowe nakładki na pedały i pakiet Sport, w ramach którego panel instrumentów wyświetla dodatkowe informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania i przyspieszeniach, zegary zyskują czerwone podświetlenie, a przepustnica, wspomaganie kierownicy i układ wydechowy mają bardziej sportową charakterystykę pracy.

Reklama

Peugeot oferuje 308 GT w dwóch wersjach silnikowych. Mocniejsza, benzynowa, dysponuje 1,6-litrową jednostką turbo o mocy 205 KM i 285 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-4500 obr./min. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,5 s, a jej średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 5,6 l/100 km (kombi: 5,8 l/100 km).

Bardziej oszczędny, nieco słabszy turbodiesel ma 2 litry pojemności, rozwija moc 180 KM i imponujące 400 Nm maksymalnego momentu przy 2000 obr./min. Tu deklarowane średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 4,0-4,1 l/100 km. Szereg zabiegów pozwolił obniżyć masę silnika o 7 kg (cieńszy korpus i zmiany w osprzęcie).

Jednostka benzynowa współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną, a wysokoprężna - ze zautomatyzowaną przekładnią EAT6 o takiej samej liczbie przełożeń.

Peugeot pochwalił się danymi zużycia paliwa, niestety nie ujawnił na razie szczegółowych osiągów 308 GT ani zdjęć jego kabiny. Więcej informacji niebawem - model zadebiutuje oficjalnie 2 października br., w dniu otwarcia targów motoryzacyjnych w Paryżu.

msob

Peugeot 308 e-HDi Allure - TEST

Peugeot 308 - Samochód Roku 2014

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy