Nowy Nissan Note w wersji europejskiej

Do tej pory Japończycy pokazali wersję przeznaczoną dla rynku rodzimego oraz dla amerykańskiego. Teraz przyszedł czas na europejskie wcielenie Nissana Note'a, które publicznie zadebiutuje na wystawie motoryzacyjnej w Genewie.

Mimo że auto opisywane jest jako hatchback, nadal pozostaje przedstawicielem segmentu MPV. Oznacza to, że będzie konkurować między innymi z Fiatem 500L, Oplem Merivą czy Fordem B-Max.

Do jego napędu posłuży jeden z trzech silników. Dwa z nich mają pojemność 1.2 litra i trzy cylindry, ale wyraźnie się między sobą różnią. Pierwszy jest wolnossący, generuje moc 80 koni mechanicznych i 110 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zużywając średnio na 4,7 litra benzyny na 100 km.

Drugi z kolei został zaopatrzony w sprężarkę mechaniczną. Dzięki niej legitymuje się mocą 98 koni mechanicznych i 142 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ciekawe, Nissan chwali się zużyciem paliwa jeszcze niższym niż słabszego silnika, co zawdzięcza specjalnemu sprzęgłu odłączającemu sprężarkę przy pracy z niewielkim obciążeniem. Według niego, na 100 km średnio potrzebuje on 4,3 litra benzyny (z przekładnią ręczną). W opcji jest także skrzynia bezstopniowa CVT.

Reklama

 

Najoszczędniejszą odmianę pozostaje jednak 1,5-litrowy, 90-konny turbodiesel, wytwarzający 219 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasilany nim Note na każde 100 km potrzebuje 3,6 litra oleju napędowego.

Nowy minivan może być wyposażony w rozbudowany system bezpieczeństwa czynnego, znane z większych modeli japońskiego producenta pod nazwą Nissan Safety Shield (po polsku tarcza bezpieczeństwa). W jego skład wchodzą układu wykrywający auta w martwym polu, ostrzegający o niezamierzonym przekroczeniu pasa jezdni czy też system kamer pozwalający obserwować otoczenie dookoła całego samochodu. Obraz z nich wyświetlany jest na 5,8-calowym ekranie, umieszczonym na konsoli środkowej.

Note otrzymał także rozbudowany system mutlimedialny z nawigacją satelitarną oraz Bluetoothem. Korzysta on z serwisu Google, pomagając wyszukiwać na przykład interesujące nas miejsca (POI).

Produkcja europejskiej odmiany Nissana Note rozpocznie się latem bieżącego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią.

Pod względem stylizacji nadwozia europejska odmiana jest niemal identyczna z amerykańską i japońską.

Maciej Struk

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy