Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Po niedawnej premierze nowego C4 Picasso, Citroen nie kazał długo czekać na jego dłuższą, siedmioosobową wersję. Oto Grand C4 Picasso.
Podobnie jak zwyczajne Picasso, także jego najnowsza odmiana powstała na modułowej płycie podłogowej EMP2 (Efficient Modular Platform 2). Jej uniwersalność i duża dowolność konfiguracji pozwoliły na wydłużenie rozstawu osi w stosunku do odmiany bez Grand w nazwie o ponad 5 cm. To zaowocowało najdłuższym rozstawem osi w klasie, wynoszącym 2,84 m.
Auto waży o 110 kg mniej od poprzednika, ale zachowało jego długość i nadal mierzy 4,59 m (o całe 16 cm więcej niż C4 Picasso). Dzięki temu wygospodarowano dodatkowe dwa miejsca z tyłu. Citroen chwali się zresztą, że jego najnowsze dziecko oferuje łatwy dostęp do kabiny oraz największą przestrzeń w klasie w rzędach drugim i trzecim.
Bagażnik też jest niczego sobie. W stosunku do poprzednika, Grand standardowo ma pojemność większą o 69 l, czyli 645 l. Co ciekawe, po przesunięciu siedzeń drugiego rzędu maksymalnie do przodu, wzrasta ona do ponad 700 l. To znakomity rezultat.
Deska rozdzielcza francuskiego auta została zdominowana przez dwa ekrany. Ten, umieszczony na jej szczycie, ma przekątną 12 cali i daje możliwość wyboru wyświetlanych informacji. Ekran może wskazywać prędkość czy też mapę oraz wskazania nawigacji. Żeby tego było mało, kierowca ma możliwość ustawienia tapety, wybierając zdjęcie z podłączonego przez siebie urządzenia USB.
Dolny, 7-calowy ekran jest dotykowy i zapewnia obsługę wielu funkcji samochodu. Czyli dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, telefonu, zestawu audio, usług łączności czy też systemów wspomagających. Grand C4 Picasso może być wyposażone między innymi w systemy samoczynnego parkowania, zapobiegającemu niezamierzonej zmianie pasa ruchu, kamerę cofania czy też aktywny tempomat.
Nowością pod maską Grand C4 Picasso, niedostępną w odmianie bez Grand w nazwie, jest 2-litrowy turbodiesel o mocy 150 koni mechanicznych, spełniający normę emisji spalin Euro 6. To pierwszy silnik koncernu PSA Peugeot-Citroen, spełniający tak ostre wymagania, co zawdzięcza nowemu systemowi SCR, skutecznie redukującemu emisję dwutlenku węgla oraz tlenków azotu (nawet o 90 procent).
Ponadto, Grand C4 Picasso może być napędzane 1,6-litrowymi silnikami benzynowymi o mocach 120- lub 150 KM (ten drugi jest turbodoładowany) oraz 90- lub 115-konnymi turbodieslami, oferowanymi z przekładniami ręcznymi lub zautomatyzowanymi.
Maciej Struk