Nowe BMW X6 (F16) - informacje i zdjęcia

Po wczorajszym przecieku BMW oficjalnie opublikowało materiały dotyczące drugiej generacji X6. Pionier SUV-ów w stylu coupe nabrał dodatkowej muskulatury i zrzucił kilka kilogramów, a jednocześnie zyskał na praktyczności.

Znajoma sylwetka za sprawą licznych przetłoczeń prezentuje się bardziej wyraziście - pomaga w tym subtelna zmiana proporcji, podkreślająca stromo opadającą linię dachu. Karoseria nowego X6 jest o 3,2 cm dłuższa (490,9 cm), o 0,6 cm szersza (198,9 cm) i o 3,3 cm wyższa (170,2 cm) od poprzednika. Bez zmian pozostał rozstaw osi (293,3 cm), o 10 l wzrosła natomiast pojemność bagażnika (580 l; po złożeniu siedzeń mieści 1525 zamiast dotychczasowych 1450 l). Deska rozdzielcza, podobnie jak w poprzedniku, niemal żywcem pochodzi z bardziej utylitarnego X5.

Reklama

Co istotne z punktu widzenia prowadzenia i osiągów, mimo dodatkowego wyposażenia BMW nieznacznie schudło, średnio o 25 kg, maksymalnie o 40. Udało się to między innymi dzięki szerszemu zastosowaniu aluminium, magnezu oraz tworzyw sztucznych. Niemieccy inżynierowie podkreślają, że udało im się uzyskać przy tym optymalny rozkład mas - 50:50.

Pierwsze egzemplarze X6 nowej generacji trafią do europejskich klientów w grudniu br. Początkowo model będzie oferowany w trzech wersjach silnikowych. Każda w standardzie otrzyma 8-biegowy automat ZF oraz napęd na obie osie. Bazowy, 3-litrowy turbodiesel R6 o nazwie xDrive30d generuje moc 258 KM i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h, a średnie zużycie paliwa to według BMW zaledwie 6,0 l/100 km.

Odmiana xDrive50i napędzana jest benzynową 4,4-litrową jednostką V8 biturbo o mocy 450 KM. Tyle wystarczy, by X6 osiągało "setkę" w 4,8 s i rozpędzało się do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tu według producenta 9,7 l/100 km.

Bardziej oszczędną alternatywą dla benzynowej "50" będzie wysokoprężny wariant M50d z 3-litrowym, potrójnie turbodoładowanym dieslem o mocy 381 KM. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. To wszystko przy średnim zapotrzebowaniu na olej napędowy równym 6,6 l/100 km.

Wiosną 2015 roku w ofercie pojawi się słabsza wersja benzynowa 3.0 R6 turbo (xDrive35i) o mocy 306 KM oraz diesel 3.0 R6 biturbo (xDrive40d), rozwijający 313 KM. Niedługo później można spodziewać się też najmocniejszego wariantu sygnowanego przez M GmbH, który w nowym wydaniu może generować moc nawet 600 KM.

Co ciekawe, w USA nowe X6 będzie dostępne także w tylnonapędowej wersji sDrive35i.

Nabywcy BMW X6 będą mieli do wyboru trzy linie wyposażenia: standardową, elegancką xLine oraz sportową M Sport.

msob

Ten Mercedes mierzy w BMW X6 - ZDJĘCIA

BMW 640d Gran Coupe - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy