Nowa Toyota Corolla - informacje i zdjęcia

Wczoraj wersja amerykańska, dzisiaj europejska - kompaktowy sedan Toyoty debiutuje w kolejnej odsłonie. Wiadomo już, że w Polsce ceny nowej Corolli będą rozpoczynały się od 62 900 zł.

Nowa generacja Toyoty Corolli znacznie urosła - na długość przybyło jej 8 cm (z 454 do 462 cm), na szerokość 1,5 cm (ze 176 do 177,5 cm), a między osiami - aż 10 cm (z 260 do 270 cm). Wysokość nadwozia zmniejszyła się o 0,5 cm, do 146,5 cm. W połączeniu z nową architekturą foteli pasażerowie tylnej kanapy mają rekordową w klasie ilość miejsca na wysokości kolan (o 9,2 cm więcej niż w poprzedniczce). Większy jest też bagażnik, który mieści teraz 462 zamiast 450 l.

Karoseria Corolli zyskała opływowe rysy, charakterystyczne dla nowych Toyot. Szerokie lampy sąsiadują z chromowanymi listwami, a zadarta linia bocznych okien nawiązuje do motywu znanego z Lexusów. Sylwetka ma jednak typowe dla japońskiej firmy, zachowawcze linie.

Reklama

Wewnątrz - deska rozdzielcza zapożyczona z Aurisa, wzbogacona jednak o lśniące wykończenie konsoli środkowej i dodatkowe elementy ozdobne. Fotel kierowcy ma teraz szerszy zakres regulacji i dłuższe siedzisko. Podobnie jak w Aurisie, został on zamocowany o 10 mm niżej. Z 24 do 22 st. zmniejszono również kąt pochylenia kolumny kierowniczej. 

Lista opcji Corolli wzbogaciła się m.in. o nową generację systemu Toyota Touch z 6,1-calowym ekranem i funkcją Mirror Link (obraz ze smartfona przekazywany na wyświetlacz w konsoli centralnej), asystenta parkowania SIPA oraz automatyczną klimatyzację z trzema trybami pracy.

Pod maską - benzynowe silniki o pojemności 1,33 (99 KM), 1,6 (132 KM) i 1,8 litra (140 KM) oraz 1,4-litrowy turbodiesel (90 KM). Najmocniejsza jednostka benzynowa współpracuje standardowo z bezstopniową przekładnią CVT, a pozostałe - z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Turbodiesel wyposażony jest dodatkowo w układ start-stop.

Lżejsze nadwozie, zbudowane z wykorzystaniem wysokowytrzymałej stali oraz zestrojone na nowo zawieszenie (tak jak dotychczas, z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu) mają zaowocować lepszym prowadzeniem nowej Corolli. Elektryczne wspomaganie zyskało nową charakterystykę, a przekładnia układu kierowniczego - mniejsze przełożenie.

Pierwsze egzemplarze nowej Corolli pojawią się w polskich salonach w połowie czerwca br. Auto można już zamawiać - jego ceny startują od 62 900 zł. To o 2000 zł mniej niż w przypadku obecnej generacji modelu.

msob

Toyota Corolla najpopularniejszym autem w 2012 r.?

Używana Toyota Corolla 1.6 VVT-i (2004) - SPRAWDŹ OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy