Mini Paceman od 97 800 zł
W Polsce debiutuje nowy crossover Mini. Podstawowa wersja z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 122 KM kosztuje 97 800 zł.
Countryman w wersji coupe - tak Pacemana określa brytyjski producent. Dłuższe drzwi, mocniej wyprofilowane tylne błotniki oraz nowe tylne lampy sprawiają, że Paceman wygląda bardziej dynamicznie od swojego 5-drzwiowego brata. Dodatkowo, samochód ma o 1 cm niższy prześwit i o 3 cm niżej poprowadzoną linię dachu (dł./szer./wys.: 411/178,6/151,8 cm). Pojemność bagażnika wynosi od 330 do 1080 litrów (dla porównania, w Countrymanie mieści on od 350 do 1170 litrów).
Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe - dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne.
Oba silniki benzynowe mają 1,6 litra pojemności, różnią się jednak mocą i osiągami. Słabszy - wolnossący - generuje moc 122 KM oraz 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala Pacemanowi na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Mini deklaruje, że średnie zużycie paliwa tej wersji wynosi 6 l na 100 km.
Mocniejszy, turbodoładowany wariant osiąga moc 184 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Zużycie paliwa? Według Mini - 6,1 l/100 km.
Słabszy, 1,6-litrowy turbodiesel rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm. Napędzany nim Paceman osiąga "setkę" w 10,8 s i potrzebuje średnio 4,4 l ON na 100 km.
Drugi z turbodiesli ma 2 litry pojemności, moc 143 KM i maksymalny moment 305 Nm. Paceman w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s i zużywa średnio 4,6 l ON/100 km.
Wszystkie wersje silnikowe oferowane są w standardzie z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Najmocniejsza, 184-konna odmiana benzynowa i 111-konny turbodiesel dostępne są także w wersji 4x4. Automatyczną przekładnię o 6 przełożeniach można zamówić dla obu silników benzynowych oraz mocniejszego turbodiesla 2.0 (143 KM).
Podstawowe wyposażenie Pacemana obejmuje m.in. klimatyzację, radio CD oraz system start-stop.
Marcin Sobolewski