Mercedes A 250 e oraz B 250 e - teraz też jako hybrydy
Kompaktowe modele Mercedesa po raz pierwszy będą dostępne z napędem hybrydowym. Pod ich maskami znajdziemy mocny układ napędowy z możliwością ładowania z gniazdka.
Producent zaprezentował właśnie nowy układ napędowy stworzony z myślą o najmniejszych modelach wykorzystujących przednionapędową architekturę. Niemieckie cenniki uzupełnione zostały o hybrydowe modele: A 250 e oraz B 250 e.
Oba wykorzystują siostrzany system napędu, w którym główną rolę odgrywa benzynowy, doładowany, motor o pojemności 1,33 l. Silnik spalinowy osiąga 160 KM przy 5500 obr./min i 250 Nm. Spalinową jednostkę wspomaga elektryczny motor trakcyjny generujący 102 KM i równe 300 Nm. Systemowa moc układu napędowego - biorąc pod uwagę różnicę prędkości obrotowych silników przy szczytowych osiągach - to 218 KM i 450 Nm. W jaki sposób przekłada się to na osiągi pojazdu?
Hybrydowy Mercedes A 250 e przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s. Większa klasa B - model B 250 e - osiąga setkę w 6,8 s. Oba auta rozpędzają się do prędkości maksymalnej 235 km/h. W układzie przeniesienia napędu pracuje ośmiostopniowa przekładnia F-DCT (dwusprzęgłowa).
Energia elektryczna magazynowana jest w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 15,6 kWh. Chłodzony cieczą zestaw waży około 150 kg. Wzorem japońskiej konkurencji zamontowano go pod tylną kanapą. Takie rozwiązanie wymusiło zastosowanie nietypowego układu wydechowego. Tłumik końcowy umieszczony został bowiem na wysokości przedniego rzędu siedzeń.
W zależności od trybu pomiarowego pozwala to pokonać od 56 do 77 km bez korzystania z silnika spalinowego. Maksymalna prędkość w trybie bezemisyjnym to 140 km/h. Średnie zużycie paliwa (w zależności od trybu pomiarowego), przy wykorzystaniu pełnego zasięgu elektrycznego, waha się między 1,4 a 1,6 l benzyny na 100 km.
Gniazdo ładowania, podobnie jak w przypadku wlewu paliwa, klasycznie dla marki umiejscowione zostało po prawej stronie pojazdu. Przy pomocy naściennej ładowarki prądu zmiennego (o mocy 7,4 kW) pełne naładowanie akumulatorów trwać ma poniżej 2 godzin. Posiłkując się wysokonapięciowymi ładowarkami prądu stałego baterie doładować można do 80 proc. pojemności (od 10 proc.) w 25 minut.
Za Mercedesa A 250 e w wersji hatchback zapłacić trzeba w Niemczech od 36 943 euro (ceny sedana od 37 300 euro). Cenniki Mercedesa B 250 e startują od 37 663 euro.